چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
«شاملو» از نوآوران و پیشگامان جهادی عرصه کتاب بود

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس در پی درگذشت حجت‌الاسلام علی شاملو با صدور پیامی درگذشت این فعال حوزه کتاب و کتابخوانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در پی درگذشت حجت الاسلام‌ و المسلمین علی صفوی شاملو، پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«انالله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت یکی از فعالان جبهه فرهنگی و مروجین حوزه کتاب و ادبیات، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی صفوی شاملو، جامعه فرهنگی و به خصوص اهالی کتاب و کتابخوانی را در اندوه ناباورانه‌ای فرو برد.

ایشان عمر و جوانی پر ثمر خود را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ و اشتیاق به مطالعه و معرفی کتاب‌های مفید سپری کرد و از نوآوران و پیشگامان جهادی عرصه کتاب محسوب می‌شد.

علی شاملو، خود عاشق کتاب بود و این عشق و علاقه را با دیگران به اشتراک می‌گذاشت و لحظه‌ای از ماموریت معرفی کتاب‌های مفید برای گروه‌های مختلف جامعه، شانه خالی نمی‌کرد.

سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در راستای ماموریت‌های فرهنگی و ادبی خود؛ از نظرات و پیشنهادات ایشان بهره‌های فراوان برده است.

ضایعه از دست دادن این خادم کتاب را به خانواده ایشان، دوستان و آشنایان، مخصوصا برادر گرامی جناب آقای فیضی و اهالی فرهنگ تسلیت عرض  نموده و  در جوار بارگاه منور رضوی غفران و رحمت الهی را برای ایشان و صبر و اجر برای بازماندگان مسالت می‌نمایم.»

اضافه می‌شود حجت الاسلام علی شاملو، موسس موسسه فرهنگی کتابرسان در مشهد و از فعالان عرصه ترویج کتابخوانی، فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر بود که روز گذشته ۲۴ اسفند براثر سانحه رانندگی درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها