جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
استقبال پژوهشگران از «تاریخ ایران زمین» زنده‌یاد محمدجواد مشکور

امیر دانش‌اشراقی گفت: «تاریخ ایران زمین» تالیف زنده یادمحمدجواد مشکور از قبل از انقلاب در انتشارات اشراقی به چاپ می‌رسید که بعد از انقلاب تجدید چاپ این سری از آثار ادامه دارد و با این کتاب در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داریم.

امیر دانش‌اشراقی، دانش‌آموخته بازرگانی بین‌الملل و مدیرمسوول انتشارات اشراقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «تاریخ ایران زمین» سلیس‌ترین و واقعی‌ترین متن ایران قدیم تا قاجار است که اطلاعات مربوط به این دوره در این کتاب نهفته است.
 
وی با بیان این‌که مجموعه آثار ارونقی کرمانی هم متعلق به انتشارات اشراقی است، افزود: پیشنهاد می‌کنم که خوانندگان و علاقه‌مندان حوزه تاریخ به مطالعه این آثار بپردازند.
 
دانش‌اشراقی افزود: «تاریخ شیعه و فرقه‌ها» اثری از جواد مشکور و کتابی خواندنی است که خواندن آن را به علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌کنم.
 
وی با اشاره به کتاب‌های جدیدی که این انتشارات برای ارایه در نمایشگاه به چاپ رسانده است، گفت: مجموعه تاریخ محمدجواد مشکور از قبل از انقلاب در انتشارات اشراقی به چاپ می‌رسید که بعد از انقلاب تجدید چاپ این سری از آثار ادامه دارد و با این کتاب در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داریم.
 
مدیرمسوول انتشارات اشراقی بیان کرد: ما حمایت از نویسندگان جوان را در راستای اهداف خویش قرار دادیم، البته در این شرایط ترجیح این است که بر روی آثار شناخته شده کار کنیم اما از آنجایی که انتشارات اشراقی ریشه‌دار و قدیمی است، ترجیح ما این بود که به حمایت از نویسندگان جوان برخاستیم.
 
اشراقی افزود: در این راستا چهل رمان از نویسندگان جوان منتشر کردیم و رمان‌های ترجمه روز دنیا در فیلدهای مختلف عاشقانه، اجتماعی و جناحی را به چاپ رساندیم.
 
وی در ادامه گفت: برای خودآگاهی و تمرکز بر روی ذهن و فعالسازی افکار مثبت به چاپ این سری از کتاب‌ها نیز پرداختیم.
 
امیر دانش‌اشراقی افزود: پدربزرگم زنده‌یاد محمد دانش‌اشراقی، موسس انتشارات اشراقی در سال 1339 با تاسیس انتشارات اشراقی فعالیت را از بهارستان آغاز کرد و در زمان حیات خویش در زمان مسافرت به آلمان به ایرانیان مقیم آلمان و مشکلاتی که برای ارتباط به دلیل کم‌بهره بودن از زبان آلمانی از این کشور داشتند؛ پرداخته بود که این مکالمات روزمره در قالب 22 مکالمه روزمره تهیه و چاپ شده است.
 
وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب باید با متدها و نمایشگاه‌های روز دنیا وفق بگیرد، بیان کرد: انتظار داریم که برگزاری نمایشگاه به‌روزتر از شرایط کنونی برگزار شود، چون توانایی این کار بالقوه موجود است و ما یک جامعه کتابخوان داریم، به عنوان مثال نمایشگاه آلمان جزو معتبرترین نمایشگاه‌های دنیاست و ما چیزی کم نداریم. باید نمایشگاه کتاب آنچنان بزرگ و گسترده برگزار شود که همه دنیا ببینند ما چه ملت کتابخوانی داریم.
 
نشر اشراقی در راهرو ۶ و غرفه ۳ در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها