یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
خطبه‌هاي سالار شهيدان از مدينه تا كربلا

كتاب «سخنان حسين‌بن‌علي(ع) از مدينه تا كربلا» به قلم آيت‌الله محمدصادق نجمي از سوي موسسه بوستان كتاب قم تجديد چاپ شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با تبيين سخناني كه امام حسين‌(ع) از مدينه تا كربلا بيان كردند، به تشريح فلسفه قيام كربلا و بسياري از مسائل واقعه عاشورا پرداخته است. 

اين اثر در بر دارنده خطابه‌ها، سخنراني‌ها، جملات كوتاه و نامه‌هاي متعددي است كه سالار شهيدان(ع) طي سفرشان از مدينه تا كربلا و تا زمان شهادت نقل كرده‌اند.

نويسنده اين كتاب معتقد است با مطالعه و تامل در سخنان امام حسين(ع) مي‌توان وجوه گوناگون نهضت حسيني، حوادث، جريان‌ها و نيز چهره‌هاي حق و باطل را بازشناخت.

اين نوشتار در 4 بخش تنظيم شده است. بخش اول با عنوان «از مدينه تا مكه» داراي فصل‌هايي چون خطاب به استاندار مدينه، در پاسخ مروان‌بن حكم، در كنار قبر رسول خدا(ص)، سخن امام حسين(ع) به هنگام خروج از مدينه، هنگام ورود به مكه و نامه حسين‌بن‌ علي(ع) به مردم بصره است.

بخش دوم كتاب با عنوان «از مكه تا كربلا» به مباحثي چون در پاسخ محمد حنفيه، پيشنهاد به شترداران، در مسير كوفه، در پاسخ حضرت زينت(ع)، در پاسخ حر و در نزديكي كربلا، اختصاص دارد.

بخش‌هاي سوم و چهارم اين اثر با عنوان‌هاي «در كربلا» و «خطبه حسين‌بن‌ علي(ع) در منا» حاوي موضوعاتي چون خطبه امام حسين(ع) پس از ورود به كربلا، با عمر‌بن‌ سعد، سخنان حسين‌بن‌ علي(ع) در شب عاشورا، قرائت امام حسين(ع) در شب عاشورا، اولين سخنراني امام حسين(ع) در روز عاشورا، هنگام وداع و خطبه حسين‌بن ‌علي(ع) در منا هستند. 

از منابع استناد شده در تأليف اين اثر مي‌توان به كتاب‌هاي شرح نهج‌البلاغه، نورالثقلين، تهذيب‌التهذيب، مناقب، سفينه‌البحار، مقتل و  وسايل‌الشيعه، اشاره كرد.

چاپ دوازدهم كتاب «سخنان حسين‌بن‌ علي(ع) از مدينه تا كربلا» در شمارگان 2000 نسخه، 420 صفحه و بهاي 55000 ريال روانه بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط