جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
«احكام بانوان» به چاپ چهل و ششم  رسید

چاپ چهل و ششم كتاب «احكام بانوان» با تهيه و تدوين محمد وحيدي از سوي موسسه بوستان كتاب قم منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب مطابق با فتاوي حضرات آيات عظام به دسته‌بندي و تبيين احكام خاص بانوان در جامعه اسلامي پرداخته است.

در اين اثر احكامي كه آگاهي از آن وظيفه هر زن مسلمان است، منطبق با نظرات حضرت امام خميني(ره) و حضرات آيات عظام خويي، گلپايگاني، اراكي، فاضل لنكراني ، سيستاني و مكارم شيرازي تهيه و تنظيم شده‌اند. 

نوشتار حاضر 10 سال قبل گردآوري شد و در اختيار بانوان قرار گرفت و به دليل استقبال فراوان خوانندگان، سي نوبت چاپ شد. سپس، به علت درسي‌شدن كتاب فوق در بعضي از مراكز آموزشي حوزوي و غير حوزوي و درخواست آنان از مولف براي جداسازي مطالب، براي اقشار مختلف بانوان دسته‌بندي شد.

مطالب نوشتار حاضر بر اساس كتاب «عروة‌الوثقي» تدوين شده است و فقهاي ذكر شده نيز بر اين كتاب حاشيه‌هايي نگاشته‌اند.

«احكام بانوان» مشتمل بر هشت بخش است. بخش اول با عنوان «زن در اسلام» به مباحث زن و مرد به عنوان دو موجود مستقل، معيارهاي برتري در اسلام، مردان صالح و زنان صالحه در قرآن و همسران صالحه و غير صالحه، مي‌پردازد.

بخش دوم و سوم «وظايف بانوان» و «عبادات بانوان» نام دارند كه مباحث وظيفه‌شناسي بانوان، وظايف دشوار بعضي از بانوان، بانوان نمونه در انجام‌دادن وظيفه و اقسام عبادات و تفاوت‌هاي زن و مرد در عبادات، را بررسي كرده است. 

« تحصيل و علم‌آموزي» ، « امور اقتصادي بانوان» و «بانوان و ضمانت‌هاي اجرايي اوامر الهي» از ديگر بخش‌های اين كتابند.

چاپ چهل و ششم كتاب «احكام بانوان» در شمارگان 1000 نسخه، 222 صفحه و بهاي 23000 ريال به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط