دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
اهدا 400 جلد کتاب از کتابخانه مداح معروف به کتابخانه مجلس

مجموعه 400 جلدکتاب قدیمی همراه سه نسخه کتاب خطی و 13 جلد کتاب سنگی و سربی از کتابخانه شخصی مرحوم محمدجواد متشرعی (ملک زاده)، مداح اهل بیت به کتابخانه مجلس اهداء شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه 400 جلدکتاب قدیمی همراه سه نسخه کتاب خطی و سیزده جلد کتاب سنگی و سربی از کتابخانه شخصی مرحوم محمد جواد متشرعی به کتابخانه مجلس اهداء شد.
      
مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس درباره مجموعه کتابخانه شخصی مرحوم محمدجواد متشرعی را که اخیراً به کتابخانه مجلس اهداء شده اظهار کرد: موضوع منابع اهدایی در زمینه‌های تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه، دین، علوم قرآنی و اسلام‌شناسی، چاپ دهه 1320 تا1360 و از ناشران معتبری مانند بنگاه ترجمه و نشر کتاب، مطبعه مجلس، کتابفروشی اسلامیه، موسسه انتشارات امیر کبیر، کتابفروشی زوار، مطبعه علمی، بنگاه مطبوعاتی صفی‌علیشاه و شرکت سهامی طبع کتاب است.

وی افزود: این مجموعه شامل 13 جلد کتاب چاپ سنگی مربوط به سال‌های 1287 تا 1335 هجری قمری و در موضوعات اشعار فارسی و مذهبی، تاریخ، ادعیه و تفاسیر شیعه است.
 
زارع بیدکی گفت: با توجه به کمبود فضا در کتابخانه مجلس و پیرو صحبت‌های انجام شده با  خانواده این شخص، تمامی منابع پس از بررسی و جست‌وجوی دقیق توسط کارشناسان بخش فراهم‌آوری و با توجه به نیاز مخازن، ثبت و سازماندهی شده و کتب مازاد به مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های دیگر اهداء خواهد شد.

وی افزود: کار ثبت و سازماندهی کتاب‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود و ظرف 10 روز، تمامی کتاب‌ها در دسترس مراجعان قرار خواهد گرفت.

 اهدا 15 کتابخانه شخصی با 2 هزار جلد کتاب چاپی
 مدیر مجموعه‌سازی کتابخانه مجلس اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال،15مورد کتابخانه شخصی افراد حقیقی و حقوقی با بیش از 2 هزار جلد کتاب چاپی به کتابخانه مجلس شورای اسلامی اهدا شده است.

وی افزود: با این مجموعه‌های اهدایی، هزار شماره نشریه تخصصی،230 جلد گزارش و بولتن سازمان‌ها و مراکز مهم دولتی، یازده عدد شیء موزه‌ای، 19 جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و پنج نسخه کتاب خطی به مجموعه کتابخانه افزوده شده است.

زارع بیدکی در مورد اهداء منابع به کتابخانه مجلس گفت: یکی از روش‌هایی که از بدو تکوین کتابخانه مجلس در پربارتر کردن مخازن و تکمیل آرشیوهای آن سهم بسزایی داشته است، اهدای منابع ارزشمند توسط افراد فرهیخته، میهن‌پرست و علاقه‌مند بوده است. کتابخانه مجلس شورای اسلامی ضمن ادامه راه پیشینیان تأکید دارد، آن دسته از منابع اهدایی که طبق نظر کارشناسی از درجه اهمیت و نفاست کافی برای نگهداری به صورت یکجا و کامل برخوردار نباشد، مانند سایر منابع واصلة رایگان، تفکیک شده و تنها منابع متناسب با اهداف کتابخانه ثبت و نگهداری می‌شود.

 وی از تمامی افراد فرهیخته‌ای که تمایل به اهداء منابع خود به کتابخانه مجلس را دارند، درخواست کرد با شماره‌های 33121505 و 33132010 واحد مبادله و اهداء کتابخانه مجلس تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها