دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
توسعه و تحول در هر جامعه‌ای در سایه مطالعه و کتابخوانی است

استاندار ایلام در جلسه ای با حضور مدیرکل و جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان از کتابداران و کتابخوانان استانی حائز رتبه برتر در سطح کشور،تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، استاندار ایلام در جلسه ای با حضور مدیرکل و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های‌عمومی‌استان از کتابداران و کتابخوانان استانی حائز رتبه برتر در سطح کشور، تجلیل به عمل آورد.

 بهرام نیا در این جلسه، گفت: توسعه و تحول هر جامعه‌ای در سایه مطالعه و کتابخوانی است و هر منطقه‌ای که در آن ورود می‌کنیم، نماد فرهنگی آن منطقه وجود کتابخانه‌ها است.

وی افزود:تامین و تجهیز و کتابخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته و دولت سیزدهم هم تلاش خوبی داشته و اقدامات خوبی در‌ این حوزه به سرانجام  رسانده است.

استانداربا بیان اینکه تامین کننده منابع مالی در بحث تجهیز کتابخانه ها و تامین منابع نیم درصد شهرداری‌ها است، بیان داشت: همه شهرداری ها باید این سهم را پرداخت کنند.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه برتر کتابخوانان و کتابداران استان در کشور، گفت:این موفقیت،افتخار بسیار بزرگی برای استان محسوب می شود.

همچنین در این جلسه حیدری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام با تقدیر از توجه ویژه استاندار به کتابخانه های عمومی، گفت: حضور مسئولین ارشد کشوری و استانی در برنامه های کتابخانه‌های عمومی به ویژه شرکت ریاست محترم جمهوری در مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان کشور،ناشی از دغدغه آنها به مبحث مطالعه و توجه به اهمیت آن است و این امر مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارشی از کتابخانه‌های عمومی و  وضعیت مطالعه در سطح استان، کمبود منابع مالی و عدم درآمدهای پایدار مهمترین چالش پیش روی توسعه فرهنگ مطالعه دانست و در این زمینه اظهارداشت:سهم نیم درصد کتابخانه‌های‌عمومی از درآمد شهرداری‌ها مهمترین منبع تامین منابع مالی کتابخانه هاست که به دلایل عدیده از پرداخت به موقع و کامل آن خودداری می کنند بنابراین نمی توان با اتکا به این منبع نامطمئن برای آینده کتابخانه ها و توسعه فرهنگ مطالعه برنامه ریزی کرد.

حیدری خاطرنشان کرد:بخشی از زیرساخت ها و پروژه های نیمه تمام کتابخانه ها از جمله سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی که می تواند نقش محوری در اجرای برنامه های فرهنگی داشته باشد،به دلیل عدم تامین بودجه لازم معطل مانده اند که تقاضای جامعه کتابخوان استان، تکمیل و بهره برداری سریعتر این پروژه‌ها می باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت:کتابخانه‌های‌عمومی استان ایلام در اجرای برنامه‌های فرهنگی سرآمد هستند و کسب چند رتبه برتر کشور گویای این موضوع است.

حسن بهرام نیا، استاندار ایلام در پایان این نشست بااهدای لوح تقدیر از طهورا الماسی‌زاده عضو کتابخوان برترکشوری(دربخش کودک)از کتابخانه پیامبراعظم(ص)ایلام،افتخار مومنی، کتابدار کتابخانه امیرکبیر آبدانان به عنوان رابط‌ فرهنگی برتر کشور؛ زهرا احمدی،مسئول‌کتابخانه‌خیام حاضرمیل دهلران به عنوان مسئول برتر کتابخانه نهادی کشور؛ (کلثوم وحیدی‌نیا-فاطمه بشاره‌صیفی-مریم گلچین)،مسئول و کتابداران کتابخانه امام رضا (ع) مهران در بخش کتابخانه برتر کارگروهی و رقیه شفیعی، مسئول بخش کتابخانه نابینایان کتابخانه مرکزی‌ به‌ مناسبت‌ هفته معلولین، تجلیل به عمل آورد.
 





 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها