سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۸
كتاب، كليد دروازه موفقيت ورزش است

محمدرضا داورزني، رييس فدراسيون واليبال كشورمان از كتاب به عنوان ‌مهم‌‌ترين ابزار انتقال تجربه و دانش در ورزش ياد كرد و گفت: ورزشكار در كنار انجام تمرينات عملي، مي‌تواند از كتاب به عنوان ابزار اصلي تحقيق و توسعه استفاده كند. وي همچنين افزود: اگر چه اينترنت در دنياي امروز جاي خود را به عنوان كتابخانه‌اي گسترده باز كرده، اما باز هم لزوم استفاده از كتاب را نفي نمي‌كند./

محمدرضا داورزني، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب را عامل پيشرفت ورزشكاران حرفه‌اي دانست و تصريح كرد: اطلاعات، نقش مهمي را در دنياي كنوني، به ويژه رقابت‌هاي ورزشي ايفا مي‌كند و استفاده از كتاب و اينترنت به عنوان كتابخانه‌اي بين‌المللي براي ورزشكاران، ضرورتي انكار ناپذير است.

وي با بيان اين كه تجربيات و دانش، همواره توسط كتاب منتقل می شود ،افزود: در حالي كه اينترنت در دنياي امروز جاي خود را به عنوان كتابخانه‌اي گسترده باز كرده،باز هم لزوم استفاده از كتاب را نفي نمي‌كند؛ زيرا كتاب ،اصلي‌ترين ابزار آموزشي است.

داورزني، سطح دانش ورزش كشورمان را در مقايسه با كشورهاي پيشرفته حوزه ورزش، پايين توصيف كرد و گفت: اهتمام لازم براي ترويج فرهنگ كتابخواني در حوزه ورزش، انجام نشده و ما از اين نظر از حد متوسط جهان بسيار پايين‌تريم. متاسفانه در صورتي كه اغلب كشورها از كوچك‌ترين فرصتي كه به دست مي‌آورند، براي مطالعه استفاده مي‌كنند، ولي اين فرهنگ هنوز در كشور ما جا نيافتاده است.
رييس فدراسيون واليبال كشورمان، نياز به مكتوب كردن تجربيات ورزشي را ضروري خواند و اظهار داشت: متاسفانه ورزشكاران پس از كسب درصد كمي از اطلاعات و تجربيات، خود را از يادگيري بيشتر بي‌نياز مي‌دانند و به همين دليل در برخي مسابقات به علت نداشتن اطلاعات، نمي‌توانيم نتايج مطلوبي به دست آوريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط