وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانهای دارای مضامین رضوی برگزار میشود، افزود: سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا و جهاد تبیین به عنوان محورهای موضوعی سومین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) تعیین شده است.
هوشمند ادامه داد: بخشهای جشنواره نیز شامل رسانههای خبری و تحلیلی، رسانههای مجازی، رسانههای صوتی و تصویری، عکس و گرافیک، مقاله، رساله و پایاننامه و پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکههای اجتماعی با هشتگهای«#چهارشنبه_های_امام_رضایی، #همه_خادم_الرضاییم، #امام_رضا و #ImamReza» هستند.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: عموم مردم و بهویژه اصحاب رسانه میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره و ثبتنام، به پایگاه اختصاصی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند
هوشمند همچنین در تشریح برنامه های رسانه ایی این مرکز در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه میهمانی خدا روزانه بیش از ۷۰ ساعت برنامه رسانهای در این آستان تولید و برای عموم مخاطبان داخلی و خارجی پخش شده است.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان به همت خادمان و خادمیاران رضوی در مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس، به طور میانگین روزانه بیش از 50 ساعت برنامه تلویزیونی و بیش از 20 ساعت برنامه رادیویی به زبانهای مختلف پخش شد. هم چنین در بستر فضای مجازی برنامه های ویژه مخاطبین بین المللی به زبان های آذری، اردو و پرتغالی تولید و پخش شد.
هوشمند به پوشش گسترده مراسم احیای شبهای قدر در حرم مطهر رضوی نیز اشاره و گفت: امسال برای اولین بار پوشش مراسم شبهای قدر با ۳۵ دوربین انجام و منجر به افزایش کمی و کیفی خدمت رسانهای در این عرصه شد.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی یادآور شد: پخش زنده مراسم شبهای قدر حرم از طریق شبکه شاد نیز ابتکار تازهای بود که مورد استقبال قرار گرفت و بیش از نیم میلیون مخاطب از این طریق همراه زائران رضوی در مراسم احیا شدند که از نظر آماری یک رکورد بود.
نظر شما