سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
«امسال سال توست»

انتشارات پیدایش، رمان کودک «امسال سال توست» به قلم کوین هِنکس با ترجمه فریده خرمی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ سال تحصیلی جدید برای بیلی میلر سالی سخت خواهد بود. روزهای پایان تعطیلات تابستانی است و سر بیلی در حادثه‌ای به شدت ضربه می‌خورد و ورم می‌کند و پزشکان بعد از آزمایش می‌گویند که این ورم نشانه‌ی خوبی نیست. حالا بیلی باید با همین سر ورم‌کرده به مدرسه برود، باید با همین سر ورم‌کرده با بچه‌های مدرسه، معلمش، قوانین مدرسه و ... بله، خواهر شیطانش کنجار برود. چه سال پرماجرایی خواهد داشت بیلی میلر.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«برای مامان هم آن روز، اولین روز مدرسه بود. مامان در دبیرستان پایین خیابان، انگلیسی درس می‌داد. بیلی داشت کلوچه‌هایش را می‌خورد که بابایی دوباره بلندبلند نامه خانم سیلور، معلم کلاس دوم را خواند. نامه‌ای که تابستان گذشته فرستاده بود. خانم سیلور در اول نامه به بچه‌ها سلام کرده بود و گفته بود که با ذوق و شوق منتظر سال تحصیلی جدید است. گفته بود که او و شوهرش یک نوزاد پسر در خانه دارند و دو گربه. گفته بود که کلاس دوم "سالی امن و شاد برای رشد" و "رقابتی معرکه، پرنشاط و هیجان‌انگیز" خواهد بود. بیلی تا کلمه "رقابت" را شنید دست از جویدن برداشت.».

رمان کودک «امسال سال توست» یک اثر درخور توجه برای کودکان است که همراه بیلی میلر به مدرسه بروند و ماجراهای او و سر ورم‌کرده‌اش را دنبال کنند. این اثر را انتشارات پیدایش، در 144 صفحه مصور و به بهای 67 هزار تومان منتشر و راهی بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها