ابه حال به این فکر کردهاید که چطور میشود تعداد زیادی پیامک را یکجا ارسال کرد؟ آیا نیاز به دانش و اطلاعات خاصی دارد؟ دستگاه عجیب و غریبی میخواهد یا نه؟ در ادامه بخوانیم.
قطعاً ارسال این حجم از پیامک کار یک نفر نیست؛ زیرا ارسال پیام با تلفن همراه محدودیت تعداد پیام و کاراکتر متن دارد، از طرفی امکان ارسال یکجا به صدها نفر وجود ندارد.
کسیکه بهدنبال ارسال پیامک انبوه است، قصد دارد بیش از 100 نفر را از موضوعی مطلع کند. فرض کنید شما به تازگی کسبوکارتان را راه انداختهاید و میخواهید با روش بازاریابی پیامکی، مشتریان نزدیک به محل فروشگاهتان را با یک تخفیف ویژه سورپرایز کنید. اولاً چطور باید به شماره تلفن آنها دسترسی داشته باشید؟ دوماً چقدر زمان میبرد همه را برای یک تخفیفی که تنها سه روز مهلت دارد، باخبر کنید؟
راهکارهای مختلفی برای این کار پیشنهاد شده است، از جمله اپلیکیشنهای ارسال پیامک انبوه. این روش در مقایسه با استفاده از پنل اس ام اس بازدهی کمتری دارد، چرا؟ چون شما با کمک پنل پیامکی امکانات بیشتری در دسترس دارید. البته قابلیتهای یک پنل اس ام اس بستگی به این دارد که آن را از کجا تهیه کرده باشید. در این مقاله یاد میگیریم برای ارسال پیامک انبوه، از کجا پنل اس ام اس تهیه کنیم.
یک پنل اس ام اس خوب چه قابلیتهایی دارد؟
در حال حاضر با وجود گسترش استفاده از بازاریابی پیامکی، بسیاری از شرکتها، سازمانها (دفاتر هواپیمایی، بانک، دفتر اسناد) و حتی کسبوکارهای آنلاین به دنبال خرید پنل اس ام اس هستند. فقط شما باید قبل از هر کاری بدانید که یک سامانه پیام کوتاه چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ چطور میتوان از خدمات آن استفاده کرد؟ و در نهایت اینکه از بین پنلهای اس ام اس کدامیک برای کسبوکار شما مناسبتر است؟
تنوع در تعداد پنل پیامک
شما با توجه به کسبوکارتان و هزینهای که در نظر دارید، باید نوع پنل را انتخاب کنید. برای مثال صاحب یک فروشگاه اینترنتی و یک شرکت هواپیمایی، انتظارات متفاوتی از یک پنل اس ام اس دارند. پس یک شرکت معتبر باید پنلهای متنوعی ارائه کند تا با این کار، یک فروشگاه اینترنتی به اندازه یک دفتر هواپیمایی هزینه نکند. سامانه ملی پیامک با ارائه انواع پنل پایه، اقتصادی، تجاری و شرکتی، این مشکل را حل کرده است.
طراحی ساده و کاربری آسان
مهمترین ویژگی که یک سامانه پیامکی باید داشته باشد، راحتی استفاده از آن است. شما باید در نظر داشته باشید که هر شخصی با هر سطح سوادی ممکن است از شما خرید کند. پس نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی، برنامهنویسی و... مشتریان را محدود میکند.
در واقع شما به محض خرید پنل اس ام اس، یک یوزرنیم و پسورد دریافت میکنید تا وارد پنل کاربری شوید. محیط این پنل باید بهگونهای باشد که بتوانید خیلی راحت به مشتریانتان پیامک ارسال کنید، پیامهای دریافتی را مدیریت کنید و در نهایت نتایج را تحلیل کنید.
علاوه بر همه آنچه گفته شد، بهتر است به دنبال ویژگیهای زیر هم باشید، مثل:
پنل اس ام اس منوی فارسی داشته باشد،
با توجه به هزینه پرداختی، امکانات لازم را عرضه کند،
قابلیت ارسال سریع صدها پیامک را داشته باشد،
راهنمای استفاده داشته باشد.
به طور مثال برای استفاده از ماژول whmcs در ملی پیامک، راهنمای ویدئویی و متنی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
قابلیتها و امکانات کاربردی
اگر خاطرتان باشد، در گزینه اول به انواع پنل اس ام اس که توسط سامانه ملی پیامک ارائه میشود، اشاره کردیم. به نظر شما چرا همه قابلیتها را در یک پنل جامع نیاوردند؟ زیرا هر کسبوکاری قابلیتهای مختلفی به کارش میآید. پس چرا باید هزینه اضافی برای امکاناتی که شاید هیچوقت استفاده نمیکند، پرداخت کند؟
بنابراین قبل از هر خریدی، امکانات یک پنل اس ام اس را خوب بررسی کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. برای مثال پنل پایه سامانه ملی پیامک امکان ارسال پیامک به خارج از کشور را ندارد. این در حالی است که پنل تجاری این امکان را به شما میدهد. همچنین افزونه وردپرسی ارسال پیامک با ملی پیامک این امکان را به فروشگاه ها میدهد تا سفارش مشتریان خود را اطلاع رسانی کنند.
پشتیبانی 24 ساعته
خیلی اوقات ممکن است پیامک هایتان به دست مشتری نرسد، یا تنظیمات پنل کاربری مختل شود. حتی ممکن است بلد نباشید چطور از یک قابلیت پنل اس ام اس استفاده کنید!
در چنین شرایطی باید با شرکت ارائهدهنده تماس بگیرید. ترجیحاً شرکتی را برای خرید پنل پیامک انتخاب کنید که پشتیبانی 24ساعته داشته باشد. درواقع یک سامانه پیام کوتاه معتبر باید خدمات پشتیبانی خوبی ارائه دهد. کاربران نیز بتوانند خیلی راحت با کارشناسان باتجربه در تماس باشند.
تمام اپراتورها را تحت پوشش داشته باشد
همانطور که میدانید چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا سیمکارت ارائه میکنند. طبیعی است که مشتریان یک کسبوکار، سازمان و... نیز محدود به یک اپراتور نباشند. پس سامانهای معتبر است که تمام اپراتورها را پوششدهی کند و شما با خرید یک پنل اس ام اس، بتوانید به هر چهار اپراتور اصلی پیامک انبوه ارسال کنید.
امکان تفکیک ارسال پیامک مناسبتی، یادآوری و...
یک پنل اس ام اس باید این امکان را به شما بدهد تا با اهداف مختلف پیامک انبوه ارسال کنید. یعنی چه؟ یعنی در سالروز تولد مشتری پیامک تبریک تولد ارسال کنید. یا روز پدر، مادر و... به مشتریان آقا و خانم خود پیامک تخفیف ارسال کنید. این زمانی امکانپذیر است که شماره مشتریان را به صورت تفکیک شده داشته باشید تا با استفاده از قابلیت «ارسال زمانبندی» پیامک را ارسال کنید.
در همین راستا، سامانه ملی پیامک یک بانک جامع از شماره تلفن مشتریان به تفکیک سن، جنسیت، کدپستی، محل سکونت و... تهیه کرده است. با اینکار شما بهصورت هدفمند پیامک ارسال میکنید که خودبهخود از هزینههای اضافی جلوگیری میکند.
بررسی سوابق کاری و مشتریان سامانه های پیامکی
معمولاً شرکتهایی که در راستای ارائه خدمات ارسال پیامک فعالیت دارند، در قسمتی از وبسایتشان مشتریان را معرفی کردهاند. با یک نگاه اجمالی متوجه خواهید شد که آیا شرکتها، سازمانها و فروشگاههای معتبر از این سامانه استفاده میکنند یا نه!
تعرفه مناسب
شاید تعرفه ارسال پیامک یکی از مهمترین فاکتورها برای کاربر باشد تا تصمیم بگیرد برای خرید اقدام کند یا خیر. البته این تعرفهها دست سامانههای پیامکی نیست و از سوی سازمان مخابرات تعیین میشود که خب سامانهها مبلغی را به عنوان سود، به آن اضافه میکنند.این نکته را هم مد نظر داشته باشید و همیشه به دنبال ارزانترینها نباشید. از قدیم گفتهاند هر ارزانی بیحکمت نیست! کافی است هنگام خرید پنل اس ام اس به قیمت اعلام شده و امکاناتی که ارائه میدهد، دقت کنید.
ملی پیامک؛ ارائهدهنده انواع پنلهای اس ام اس
با توجه به آنچه تا به اینجا گفته شد، متوجه شدید که از یک سامانه پیامکی چه انتظارهایی باید داشته باشید. دقت کنید که همه سامانهها امکانات یکسانی ندارند و حتی شاید بعد از خرید، پشتیبانی مطمئنی هم نداشته باشند؛ پس لطفاً دقت کنید. پیشهاد ما سامانه ملی پیامک (melipayamak.com) است. ملی پیامک یک سامانۀ اینترنتی است که برای ارسال، دریافت و مدیریت پیامک ها بهصورت انبوه در خدمت شماست. بیش از 10 سال سابقه کار دارد و همیشه در راستای ارائه پنلهای پرکاربرد با کاربری ساده قدم برداشته است. هدف او برقراری رابطه پایدار بین شما و مخاطبانتان است.
شما میتوانید بهصورت 24ساعته با شماره 02163404 داخلی 1 در تماس باشید و سوالات خودتان را از کارشناسان فنی ملی پیامک بپرسید. برای مشاهده همه قابلیتها و امکانات ملی پیامک سری به آدرس www.melipayamak.com بزنید و بعد از ثبتنام پنل خودتان را انتخاب کنید.
نظر شما