سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤلفان و ناشران ایلام

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤلفان و ناشران بومی استان خبر داد.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1401، با هدف حمایت از آثار فاخر که توسط مؤلفان و ناشران بومی آفرینش و منتشر شده، از سه اثر فاخر استان ایلام حمایت مالی کرده است.
 
 وی با اشاره به عنوان و محتوای کتاب‌های یادشده، افزود: در حوزه زبان و ادبیات بومی استان،از کتاب (3جلدی) «شاهنامه کردی» سروده سیاوس لطفی‌کار از شاعران پیشکسوت ایلامی به تعداد 600 نسخه و به ارزش یک میلیارد و 380 میلیون ریال حمایت شده است.
 
محبی ادامه داد: در حوزه تاریخ اقوام و قوم شناسی، کتاب «گنج‌نامه ماندگار»، تالیف آبخش نوری به تعداد 100 نسخه و به ارزش 320 میلیون ریال حمایت شده و در حوزه دفاع مقدس نیز، کتاب «فُرسان» اثر بتول میرزایی، به تعداد 200 نسخه و به ارزش 112 میلیون ریال مورد حمایت قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد:خوشبختانه نگاه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مؤلفان بومی و تلاش‌های اداره‌کل استان در راستای انتخاب آثار فاخر در کمیته‌های فنی و تخصصی موجب شده تا کتاب‌ها و آثار فاخر و ارزشمندی در زبان‌های فارسی و کُردی انتخاب شود و اینگونه حمایت‌ها علاوه بر افزایش انگیزه در میان جوامع هدف، امکان تلاش در مسیر بالندگی محتوایی و افزایش سطح کیفی آثار در میان ناشران و مؤلفان را فراهم آورد.
 
مؤلف کتاب «شخصیت‌پردازی در رمان دفاع مقدس» ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تمام تلاش و برنامه‌ریزی خود را در راستای انتخاب آثار برجسته در حوزه‌های مختلف ادبی، علمی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، ادبیات شفاهی و بومی استان، جغرافیا و باستان شناسی و... ارسال به وزارت متبوع به کار گرفته است.
 
وی در پایان از مؤلفان و ناشران استان ایلام درخواست کرد تا تلاش خود را بر آفرینش و انتشار آثار درشت اندیشه و فاخر در تمام حوزه‌ها متمرکز کنند تا مورد حمایت‌های مناسب قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها