جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
شاعر پیشکسوت علی‌آبادی درگذشت

حسین دیلم کتولی، شاعرعلی آبادی پس از تحمل مدتی بیماری سحرگاه امروز جمعه درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در گلستان، حسین دیلم‌کتولی، شاعر پیشکسوت علی‌آبادی متولد 1333 در وشمگیر شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان بود.

دیلم کتولی، ازجمله نام آشناترین شاعران منطقه کتول و استان گلستان در سطح کشوری به شمار می‌رود که از او کتاب‌‌های شعری همچون، «من پای این حرف ها را امضا نمی‌کنم»، «رستم های بی‌سر» و «برهنه در باد روانه» بازار نشر شده است.

این شاعر فقید سرودن شعر را از اواسط دهه‌ پنجاه شمسی آغاز کرد و از همان روزها، آثارش در مطبوعات و در ادامه در وبلاگ های شخصی اش و سپس در کتاب پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

درباره این شاعر فقید و جهان شعرشاش، در کتاب گلستان شاعران(معرفی نامه‌ی شاعران معاصر استان گلستان» که به کوشش علی بایزیدی، شاعر و پژوهشگر گلستانی منتشر شده، آمده است: دیلم کتولی، هم در قالب‌های سنتی (بیشتر غزل و رباعی) و هم در قالب‌های نو (سپید و نیمایی) به سرایش شعر می‌پردازد.

فضای شعری حسین دیلم کتولی، با ایماژها و تصاویر جذاب و روشن و مضامین مختلف سیاسی، اجتماعی و عاشقانه و ساختار و زبان شعری ویژه‌ی او کاملا شناسنامه دار و متفاوت از دیگر شاعران منطقه است.

در ادامه قطعه شعری از او را می‌خوانیم:

تقویم روزها که رقم می‌زند مرا
مرگ از سرِگذشت قدم می‌زند مرا
وقتی که سرنوشت به پایانِ من رسید
دستی جواز ز روی ستم می‌زند مرا
عمری همیشه خنده به لب طی نموده ام
حالا چرا ز روی ستم می‌زند مرا
آیا چه گونه نوبتِ رفتن من رسید
شاید دوباره بخت بَدَم می‌زند مرا
وقت سفر که نیست چرا در سرم مدام
طبال مرگ دَم دَدَ دَم می‌زند مرا
فرمود مرگ جان خودت را به من بده
دیدم اگر که جان ندهم می‌زند مرا
پیری عصای خویش به دستم نداده بود
حال چه گونه مرگ رقم می زند مرا
 
به گزارش ایبنا، مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد حسین دیلم‌کتولی، ظهر امروز جمعه اول اردیبهشت ماه در امام زاده روستای الازمن از توابع علی آبادکتول برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها