مهدیه کوچکیان فرد به مناسبت روز معلم عنوان کرد:
بیداری قوهتخیل در دانشآموزان، آنها را مسیر جذاب هنر دوستی قرار میدهد
به بهانه روز معلم، مهدیه کوچکیان فرد معلم هنر معتقد است: باید دانشآموزان را به تخیل و رویا دعوت کرد تا بعد هنری آنها زنده شود.
کوچکیانفرد در مورد مفیدترین کتابی که در این سالها خوانده است؛ عنوان کرد: کتاب جذابی که خیلی دوستش دارم و مفید است کتاب «جاناتان مرغ دریایی» است. کتاب «شادترین کودک محله» و «توتوچان» را هم بسیار دوست داشتم.
این معلم هنر در مورد ذاتی بودن هنر عنوان کرد: هنر با سایر رشتهها بسیار متفاوت است و قابل مقایسه نیست، من در کلاس سعی میکنم دانشآموزانم را در فضایی فراتر از کلاس قرار دهم و گاهی به دل طبیعت برویم و روی سنگها و چوبهایی که جمع میکنیم نقاشی بکشیم و لمس طبیعت خیلی در رشد خلاقیت بچه ها مؤثر است و با تخیل و رؤیا در مورد مثلا فضا یا اقیانوس یا فضایی تخیلی و فرازمینی به گردش دعوت کنم و آن بعد هنری آنها را زنده کنم که آن را باور ندارند.
وی افزود: بخشی از هنر ذاتی است اما میشود آن را با تمرین کسب کرد و به درجات بالایی رسید چون آفریننده ما زیباست و زیبایی را دوست دارد و وقتی شاگردی خود باوری ندارد و اعتماد به نفسش پایین است با گفتن کلمات انگیزشی و بیدار کردن قوه تخیل در او، وی را در مسیر جذاب هنر دوستی قرار میدهم و به او ثابت میشود که میتواند حتی اگر استعداد نداشته باشد.
مهدیه کوچکیانفرد در مورد پیشرفتهای تکنیکی داشآموزانش در پایان سال تصریح کرد: بیشتر رشد بچه ها در طول سال شگفتزدهام میکند. بچهای که در اول سال مدام میگوید نمیتوانم، علاقه ندارم، سخت است، نقاشی دوست ندارم. در پایان سال دفتری پر از طرح و رنگ و تکنیک دارد که هزار درجه با اول سال متفاوت است این بالاترین مقام را برای من داشته است و به شدت شاد شدم.
کوچکیانفرد مطرح کرد: به نوعی هنر در وجود همه هست اما باید با شمعی روشن آن را به هنرجو نشان داد و با بسترسازی و جهتدهی و البته علاقهمندی او را هدایت کرد. کار مدرس هنر در مدارس و دانشگاه همین است با دمیدن روح تعهد و خودباوری و بیدار کرد روحیه ظرافت و لطافت با کمک گرفتن از طبیعت و موسیقی فطرت او را بیدار کرد.
نظر شما