ناصر حسنی درباره اهمیت این حوزه گفت: «مدیریت هنری دقیقاً مثل دیزاین یک خودرو است. یک طراح حرفهای ماشینی درجهیک طراحی میکند که از تمامی جهات بینقص است. یک طراح دیگر هم با بدترین شکل و ظاهر یک خودرو را به تولید میرساند. کتاب هم همین گونه است. ما وقتی به یک کتاب خارجی نگاه میکنیم بهخاطر چیدمان، صفحهآرایی و طراحی جلد جذاب خود بسیار توجه ما را جلب میکند که این از امتیازات یک مدیر هنری خوب است که طراح و تصویرگر و صفحهآرای خوب انتخاب میکند که تمامی این ارکان جزئی اثر میگذارد. برگزاری این گونه جلسات و نشستها در این حوزه هم بسیار اتفاق خوبی است. اگر ناشران با تصویرگران جلسه برگزار کنند و رودررو صحبت کنند بسیار به رشد و ترقی آثار چاپی کمک خواهد کرد.»
همچنین شاپور حاتمی درباره برگزاری این جلسات بیان کرد: «مدیریت هنری موضوعی است که این چند سال در ایران بسیار باب شده، البته در گذشته هم این موضوع بود ولی جدیداً بسیار به آن اهمیت داده شده ولی هنوز ناشران با دنیای مدیریت هنری آشنا نیستند، در واقع وقتی این حرفه در ایران به صورت آکادمیک آموزش داده نمیشود و رشته و منبع مکتوبی درباره آن وجود ندارد، نه خود مدیران هنری درباره جایگاه خود میدانند و نه ناشران. مخصوصاً ناشران که نمیدانند مدیر هنری چگونه میتواند به رشد آنها کمک کند. از مدیران درخواست دارم این گونه جلسات را بهصورت مدون در سال برگزار کنند تا ناشران با دنیای مدیران هنری آشنا شوند.»
روز جمعه در دو نوبت صبح و عصر نشستهایی با محور تخصصی فونت در غرفه کتابآرا در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. موضوع این دو نشست «فونت و نشر» و «فونت، از طراحی تا کاربرد» است و با حضور حجت نوراللهی و مهدی ارشادی برگزار خواهد شد.
نظر شما