یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
مؤسسه دیباگران ۵ عنوان کتاب دانشگاهی هنر چاپ کرد

مؤسسه فرهنگی‌هنری دیباگران تهران ۵ عنوان کتاب تخصصی هنری در عرصه طراحی چاپ کرد. عناوین این کتاب‌ها «نور: علم و جادو»، «آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین»، «طراحی طلا و جواهر با نرم‌افزار Matrix»، «هندسه نقوش، هندسه ترسیمی» و «آموزش نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی لباس Clo3D» است.

به‌‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مؤسسه فرهنگی‌هنری دیباگران تهران ۵ عنوان کتاب تخصصی هنری در عرصه طراحی چاپ کرد. عناوین این کتاب‌ها «نور: علم و جادو»، «آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین»، «طراحی طلا و جواهر با نرم‌افزار Matrix»، «هندسه نقوش، هندسه ترسیمی» و «آموزش نرم‌افزار طراحی سه بعدی لباس Clo3D» است.

کتاب «نور: علم و جادو»: این کتاب مقدمه‌ای کامل بر نورپردازی، اهمیت آن و متدهای اجرایی است که نویسنده آن فیل هانتر و استیون بیور است. ترجمه این کتاب توسط نیما کوچک شوشتری انجام شده.

کتاب «آموزش مخراج‌کاری، مرصع‌کاری، نصب نگین»: این کتاب مختص دانشجویان و علاقه‌مندان این حرفه است تا از صفر تا صد جواهرسازی را بیاموزند. این کتاب نوشته حمیدرضا عارف‌زاده است.

کتاب «طراحی طلا و جواهر با نرم‌افزار Matrix»: طراحی جواهر نیازمند حرفه و ابزار در کنار هم است. این کتاب به معرفی یک ابزار مهم در این حوزه یعنی ماتریکس می‌پردازد. این کتاب به‌قلم مهندس رامین صالح‌پور نگاشته شده است.

کتاب «هندسه نقوش، هندسه ترسیمی»: هندسه در هنر، مخصوصاً در هنر ایرانی اهمیت فراوانی دارد و تقارن و ترسیم آن بسیار مهم است؛ به‌طور مثال در کاشی‌کاری و آینه‌کاری مساجد. رضا ابوزید و حسین شکری در این کتاب به تبیین اصول هندسه نقوش پرداخته‌اند.

 دکتر سیامک نظری در کتاب «آموزش نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی لباس Clo3D» به آموزش تمامی تنظیمات و ابزارهای نرم‌افزار طراحی سه‌بعدی لباس پرداخته که یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌ها برای افراد این رشته است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها