شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۱
«در باب حكومت لاك» منتشر شد

كتاب راهنماي «در باب حكومت لاك» نوشته «دي.اي.اوي توماس» با ترجمه عباس اسكوييان از سوي انتشارات حكمت از «مجموعه كتاب‌هاي راهنما» منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مؤلف كتاب راهنماي «در باب حكومت لاك» بر آن است كه رساله دوم جان لاك، از شخصيت‌هاي تاريخ فلسفه سياسي در باب حكومت را با ديدگاه جدي فلسفي، به دانشجويان معرفي كند و در همين راستا مخاطبان خود را دانشجويان رشته تاريخ انديشه سياسي در سازمان‌هاي حكومتي، گروه‌هاي علوم سياسي و فلسفه قرار داده است.

رساله دوم جان لاك با عنوان در باب حكومت، از مهم‌ترين رساله‌هاي سياسي زمان خويش بود كه بنيادهاي انديشه سياسي ليبرال را شكل بخشيد و لاك در آن ديدگاه‌هاي خود درباره قرارداد اجتماعي، الزام سياسي، مالكيت و... را آورد.

در اين كتاب راهنما كه سال 1995 از سوي انتشارات «راتلج» منتشر شده است، پس از شرحي كوتاه از زندگي لاك و زمينه تاريخي نگارش رساله در باب حكومت، به شرح و تفسير متن رساله و انديشه‌هاي اساسي مطرح در آن پرداخته شده و از نقش و اهميت كنوني آراي لاك در انديشه سياسي سخن رفته است.

چاپ اول كتاب راهنماي «در باب حكومت لاك»، نوشته «دي.اي.لويد توماس» و ترجمه عباس اسكوييان با شمارگان 1000 نسخه، 197 صفحه و بهاي 3500 تومان از سوي انتشارات حكمت بر پيشخوان كتابفروشي‌ها قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط