سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
عرضه دستاوردهای نوین نشر کشور به جهان

دبیر انجمن ناشران دیجیتال کودک گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همیشه خوب است و دستاوردهای کشور در حوزه کتاب را به دنیا نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی محمدپور، دبیر انجمن ناشران دیجیتال کودک با اشاره به اینکه این نمایشگاه همیشه خوب است و دستاوردهای کشور در حوزه کتاب را به دنیا نشان می‌دهد، گفت: در ایران ناشران بسیاری فعالیت می‌کنند و در منطقه هیچ کشوری مثل ما در حوزه کتاب فعال نیست. 
 
او افزود: تعداد عناوین آثاری که ما در کشورمان تولید می‌کنیم از تولیدات کشورهایی چون فرانسه و آلمان هم بیشتر است. اکنون از نظر اقتصادی شرایط خاصی در کشور حاکم است و قیمت کتاب با افزایش همراه بوده است؛ با این حال، مخاطب کتابخوان است.
 
وی اضافه کرد: آمار و اطلاعات نشان می‌دهد مخاطب به نسبت سال‌های قبل بیشتر کتاب می‌خواند ولی تیراژ کتاب پایین آمده است و این امر دلایل زیادی همچون افزایش تعداد ناشران و کتاب‌ها دارد و در دنیا هم همین‌طور است.
 
دبیر کمیته ناشران کتاب‌ دیجیتال کودک بیان کرد: هم‌اکنون عناوین کتاب‌های منتشرشده در کشور ما چهار برابر شده است، ولی جمعیت کشورمان چهار برابر نشده است، پس به ناچار تیراژ پایین می‌آید.
 
او در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دستاوردهای صنعت نشر کشور را به نمایش می‌گذارد، ادامه داد: امسال استقبال از بخش اختصاص‌داده‌شده به کودکان و نوجوانان به نسبت سال‌های قبل بیشتر است. بخش دیجیتال سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فعال است و فقط دستاوردها را به نمایش می‌گذارد. پلتفرم‌ها و ناشران کتاب الکترونیک در پی حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند تا بتوانند دستاوردها خود را معرفی کنند.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها