زنجان- مدیرکل کتابخانههای عمومی استان زنجان گفت: خدمت «میز مرجع مجازی» به منظور ارائه خدمات آنلاین در کتابخانههای عمومی زنجان راهاندازی شد.
وی با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانههای عمومی به دنبال تخصصیتر کردن فعالیت کتابخانههاست، افزود: تلاش ما تاثیرگذار شدن این مراکز فرهنگی در امور مختلف است.
مدیرکل کتابخانههای عمومی استان زنجان با بیان اینکه از جمله خدمات مهم کتابخانههای عمومی که در قالب انعقاد تفاهمنامه با سایر دستگاهها انجام میشود؛ برگزاری کارگاههای کسب و کار خانگی و ارائه خدمات مشاوره و آموزش خانواده است، اضافه کرد: به دنبال خانواده محور کردن کتابخانهها هستیم تا شهروندان نیازهای فرهنگی خود را از طریق کتابخانه برطرف کنند.
وی ادامه داد: با وجود اطلاعرسانیهای متعدد گاها خدماتی در کتابخانهها ارائه میشود که اعضا از آن مطلع نیستند، در همین راستا خدمت «میز مرجع مجازی» به اعضا ارائه میشود که از طریق آن دسترسی اعضا به پایگاههای داده فراهم و سپس امکان استفاده از خدمت مربوطه ایجاد میشود.
رضاخانی گفت: خدمات میز مرجع مجازی شامل راهنمایی کاربران در استفاده از کتابخانه و خدمات آن، راهنمایی استفاده از نرمافزار کتابخانهای، پورتال و پایگاههای اطلاعاتی در یافتن منابع مورد نیاز کاربران، راهنمایی در بازیابی مقالات و در صورت نیاز بازیابی و ارسال آن از طریق ایمیل به کاربران است.
وی گفت: اطلاع رسانی در مورد دسترسی به انواع منابع دیجیتال، راهنمایی و پاسخگویی در خصوص مانده اعتبار کاربر در استفاده از منابع الکترونیکی (که نیاز به شارژ اعتبار داند) و راهنمایی و پاسخگویی از طریق ایمیل و شبکههای اجتماعی و یا تلفنی نیز از دیگر خدماتی است که در قالب میز مرجع مجازی ارائه میشود.
نظر شما