چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کتاب «قد قامت عشق» به اهتمام موسسه فرهنگی میرداماد منتشر شد

گلستان- کتاب «قد قامت عشق» منتخب اشعار رسیده به فراخوان شعر آئینی مجمع شعرای اهل‌بیت (ع) در سال جاری، توسط موسسه فرهنگی میرداماد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، مجموعه «قد قامت عشق» دربرگیرنده اشعار آیینی شعرای استان گلستان است که آخرین سروده‌های خود را در مدح و رثای اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برای فراخوان شعر آیینی موسسه فرهنگی میرداماد ارسال کردند.

کتاب «قد قامت عشق» در قطع رقعی در 119 صفحه توسط انتشارات بنام وابسته به موسسه فرهنگی میرداماد چاپ و منتشرشده و در آن اشعار 35 شاعر آیینی گلستان به چشم می‌خورد.

در بخشی از مقدمه این مجموعه آمده است: امروز جنگ، جنگ اطلاعات است، جنگ قلم و سواد و فرهنگ و دانش است، در چنین نبردی قلم سرداران هر جبهه‌ای که قوی‌تر، محکم‌تر، آگاه‌تر و فرهیخته‌تر باشد، آن سپاه پیروز همه‌ میدان‌های دنیوی و اخروی خواهد بود.

امروز در جبهه‌های عاشورا دیگر نه صدای شیهه‌ اسبی است و نه صدای چکاچک شمشیری.

جبهه‌ امام حسین (ع) امروز نیازمند قلم‌های صادقی است که بتواند با قلم‌های مکرآگین کوفیان زمان بجنگد و معرفت، شوق حضور و پیروزی‌های فرهنگی بیافریند.

امروز شاعران جبهه‌ فرهنگی حسین (ع) در خط مقدم این مبارزه قرار دارند و بی‌شک قلم‌های آکنده از معرفتشان، کوبنده‌ترین سلاح تردید و تشکیک خواهد بود.

به گزارش ایبنا، مجمع شعرای اهل‌بیت (ع) موسسه فرهنگی میرداماد هرساله در ایام دهه اول محرم فراخوان شعر آیینی می‌دهد و در پایان مجموعه اشعار رسیده به این فراخوان در قالب کتابی منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها