پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
برگزاری عصر شعرهای عاشورایی / رونمایی کتاب مدرس حوزه علمیه لرستان

لرستان - برگزاری عصر شعرهای عاشورایی و رونمایی کتاب مدرس حوزه علمیه لرستان عناوین اخبار کوتاه فرهنگی و ادبی در لرستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، مجموعه جدیدی از کتاب‌های ارسال شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که شامل 100 عنوان کتاب در زمینه‌های مذهبی، سیاسی، تاریخی، داستان است در کتابخانه غدیر خرم‌آباد، به‌روز رسانی شد.
 

برگزاری عصر شعر عاشورایی در کوهنانی

مراسم عصری با شعر عاشورا به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی و شهادت سرور و‌ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ، با حضور امام جمعه و جمعی از اهالی کوهنانی در محل مسجد امام رضا (ع) بساط بیگی برگزار شد.

حجت الاسلام  ملکی، امام جمعه  کوهنانی در این مراسم  شهادت امام حسین (ع)  در کربلا را یکی از مصائب بزرگ شیعیان دانست و بر زنده نگه داشتن یاد و اهداف امام حسین(ع) و شهدای کربلا تاکید کرد.

در این مراسم جمعی از شاعران، اشعار خود را در وصف مظلومیت امام  حسین (ع) و شهدای  کربلا ارائه و در پایان این مراسم از شاعران حاضر در مراسم تجلیل به‌عمل آمد.
 

عصر شعر عاشورایی پلدختر برگزار شد

به همت انجمن ادبی تاف با حضور جمعی از شعرای پلدختر، به مناسبت ایام شهادت امام حسین و یاران با وفای ایشان، در سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان عصر شعر عاشورایی برگزار شد.

در این محفل ضمن تبادل نظر در مورد اهمیت شعر آیینی و عاشورایی و معرفی چند تن از شاعران این سبک، شاعران به خوانش آثار خود پرداختند.
 
  
نشست عاشورایی شاعران آیینی برگزار شد

در این نشست علاوه بر شعر خوانی شاعران آیینی، حجت الاسلام  صیدی مدیر حوزه علمیه برادران، آرزو فلاحی‌نیا مدیر حوزه علمیه خواهران، کیانوش سوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله، حسنوند مسئول کانون مداحان شهرستان و علیپور مسئول انجمن پیشکسوتان شعر و داستان الشتر، درباره تعامل بیشتر مداحان و شاعران آیینی شهرستان و همچنین بهره بردن از نظر کارشناسی طلاب و حوزه‌های علمیه تأکید و گفتگو کردند.
 

پویش کتابخوانی شهید ابراهیم هادی در شهرستان بروجرد برگزار شد

به همت اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد با همکاری موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) «پویش کتابخوانی شهید ابراهیم هادی»، در بروجرد برگزار شد.

این پویش با هدف  ترویج و آشنایی  بیش از پیش و راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان و نوجوانان با محوریت دو کتاب «سلام بر ابراهیم» و «خدای خوب ابراهیم» از انتشارات شهید هادی، در سه بخش پویش معرفی تصویری کتاب، نشست کتابخوان و سوالات چهار گزینه‌ای ویژه قرآن‌آموزان همزمان با ایام دهه اول محرم برگزار شد.
 


کتاب زندگی‌نامه حجت‌الاسلام شکراله طاهری رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری آیین بزرگداشت مدرس حوزه لرستان، «سید شکرالله طاهری خرم‌آبادی» همزمان با مراسم چهلمین روز درگذشت این روحانی مردمی در استان خبر داد و عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی این اداره کل، سیدمحمد سیف‌زاده از نویسندگان و فیلم‌سازان کتابی از زندگی‌نامه این روحانی مردمی آماده انتشار دارد که در این مراسم رونمایی خواهد شد.


نشست کتابخوان بازنشستگان برگزار شد

سلسله نشست‌ها‌ی کتابخوان بازنشستگان روزهای شنبه از ساعت 17 تا 18 عصر در کتابخانه غدیر خرم‌‌آباد با محوریت کتاب‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها