سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
فضای مجازی مهم‌ترین ظرفیت برای پیوند هنر و دین است

قم- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین زبان برای استفاده از تعالیم الهی، هنر است، گفت: فضای مجازی مهم‌ترین ظرفیت برای پیوند هنر و دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمدمهدی اسماعیلی سه‌شنبه شب در مراسم اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) در ساختمان ستاد دفتر تبلیغات اسلامی استان قم، با بیان اینکه اتفاق مهم اربعین و بازخوانی آن در تاریخ معاصر انقلاب، توسط رهبران بزرگ انقلاب یک سرفصل نوین در تاریخ 1400 ساله متعلق به کربلا بوده است، گفت: در دو دهه اخیر بعد از سقوط رژیم بعثی، رهبری انقلاب یک خوانش دوباره از عظمت اربعین به جهانیان ارائه دادند و بازخوانی حماسه اربعین توسط مقام معظم رهبری اقدام ارزشمندی است.

اسماعیلی افزود: در این مسیر افراد بزرگی از جمله حاج قاسم عزیز نقش آفرینی کردند که خداوند نام آن‌ها را در تاریخ ثبت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دشمن با تمام فتنه‌ها به دنبال مقابله با نورافشانی مکتب تشیع است. خوشبختانه نور اربعین هرسال نسبت به سال‌های گذشته پرنورتر شده است و شاهدیم که هرساله تعداد زائرین اربعین افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: این ذات مردم در جمهوری اسلامی است و دشمن  نمی‌تواند به این ذات که به امام حسین(ع) گره خورده است، لطمه وارد کند.

این مسئول فرهنگی، اضافه کرد: در حماسه اربعین حسینی(ع) دشمن جز تحریف و سکوت کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت هنری و رسانه‌ای، یادآور شد: در اربعین امسال شاهد رویش عظیمی از آثار هنری بودیم. این آثار ناشی از عشق و ارادت هنرمندان به ساحت قدسی اباعبدالله(ع) است.

اسماعیلی، بیان کرد: دولت ابتکارات مهمی در مدیریت فرهنگی به کار گرفته است. بسیاری از محدودیت‌ها و گره‌های کور در عرصه فرهنگ در دولت سیزدهم باز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است. ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فضای مجازی داریم ولی در عین حال این فضا می‌تواند فرصت و تهدید باشد.

وی گفت: امروز دشمن تمام توان خود را برای ایجاد ناامیدی در ملت ایران به کار گرفته است اما موضوعی مثل اهل بیت(ع) زمانی که در بستر فضای مجازی محوریت قرار می‌گیرد، بیانگر فرهنگ جمهوری اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز فضای مجازی مهم‌ترین بستر برای پیوند هنر و دین است، تاکید کرد: خوشبختانه سوگواره ملت امام حسین(ع) زمینه‌های لازم برای تحقق این موضوع را فراهم کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز در حرم‌های مطهر هنرهای برجسته‌ای را مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: هرگاه هنر در کنار دین و اهل بیت(ع) قرار گرفته گسترش پیدا کرده است و مهم‌ترین زبان برای استفاده از تعالیم الهی هنر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها