یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
چاپ چهارم «مرغ سحر»؛ روایت ناگفته‌هایی از زندگی ملک‌الشعرا

کتاب مرغ سحر کتاب خاطرات پروانه بهار است و روایتگر داستان سفر دختر جوان شاعر بلند آوازه ایران، ملک‌الشعرای بهار، است که در ابتدا به دلیل بیماری پدر، همراه با او راهی سفری به خارج از مرزهای ایران می‌شود و همین سفر آغازگر یک جستجو و سفر درونی و تلاش برای خودسازی او می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات جهان کتاب چاپ چهارم کتاب «مرغ سحر؛ خاطرات پروانه بهار» را به زودی روانه بازار کتاب می‌کند. 

کتاب مرغ سحر کتاب خاطرات پروانه بهار است و روایتگر داستان سفر دختر جوان شاعر بلند آوازه ایران، ملک‌الشعرای بهار، است که در ابتدا به دلیل بیماری پدر، همراه با او راهی سفری به خارج از مرزهای ایران می‌شود و همین سفر آغازگر یک جستجو و سفر درونی و تلاش برای خودسازی او می‌گردد. در ابتدای کتاب آمده است: «در بیشتر ممالک متمدن دنیا وقتی یک هنرمند معروف فوت می‌کند دولت خانه آن را به و آثار باقی مانده از او را مین موزه در اختیار آیندگان قرار می‌دهد تا میراثی باشد برای نسل‌های بعد متأسفانه بعد از درگذشت پدرم چون از دولت تقاضای وضع مالی خانواده اجازه حفظ آن گنجینه را نمی‌داد ما به معرض فروش خرید آن را کرد ولی ترتیب اثر داده نشد و او به ناچار تمام آنها را گذاشت تا بتواند ادامه حیات بدهد خانه‌ای و باغی و کتابخانه باارزشی که با زحمت فراهم آمده بود و هر گوشه آن اثری و ردپایی از پدر داشت. راجع به پدر بسیار بررسی و کار شده است دیوان او آیینه تمام نمای زندگی و مبارزات اوست، اما از زندگی داخلی او کمتر سخن رفته است. من به این موضوع خواهم پرداخت؛ به زندگی‌مان خواهران، برادران، مادرم و خلاصه آنچه درون چاردیواری خانه‌مان وجود داشت و می‌گذشت.»

دو نکته مهم درباره مرغ سحر قابل ذکر است. یکی این‌که زبانش گرم، انسانی و دور از تکلف‌مابی است که گاه نویسندگان اسیرش می‌شوند. پروانه بهار اینجا هم آرمان خودش را دنبال می‌کند: بیان افکار و احساساتش به صادقانه‌ترین شکل ممکن. من همیشه در این راه از طریق ویرایش کتاب افتخار همسفری این بانوی گرانقدر و توانا نصیبم شد، تمام سعی خود را به کار بردم که روح صادق و شفاف اثر را حفظ کنم و صدای نویسنده را آن‌گونه که هست به گوش خوانندگانش برسانم. دوم آنکه برخورد نویسنده با تمام افرادی که در کتاب به آنها می‌پردازد با احترام همراه است. هیچ‌کس به دلیل اشتباهات یا کمبودهایش دستخوش تحقیر یا بی‌حرمتی نمی‌شود.

انتشارات جهان کتاب چاپ چهارم کتاب «مرغ سحر؛ خاطرات پروانه بهار» را در 272 صفحه و به بهای 180 هزار تومان به زودی روانه بازار کتاب می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها