چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
«پروانه در میدان مین» روایت شاعرانه دفاع مقدس برای کودکان

البرز- نویسنده کتاب پروانه در میدان مین معتقد است که در این کتاب مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس را در قالب شعر و با زبان کودکانه نقل کرده است.

اعظم ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، اظهار کرد: کتاب پروانه در میدان مین برای رده سنی گروه (ب) سال‌های آغاز دبستان نوشته شده است.

به گفته خانم ذوالفقاری این کتاب شامل هشت شعر «پرچم»، «غواص ماهی»، «بال قناری»، «کشور گل»، «گل شبیه سرباز»، «مثل عقابیم»، «وارث پروانه‌ها» و «پروانه در میدان مین» است.

نویسنده کتاب پروانه در میدان مین در ادامه افزود: این کتاب با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه کتاب پروانه در میدان مین به تعداد 500 نسخه چاپ شده است، گفت: طراحی جلد و صفحه آرایی این کتاب توسط «میثم نوروزیان» انجام شده است.
 
ذوالفقاری با خوانش شعر غواصِ ماهی گفت: این شعر به طور غیرمستقیم به لزوم آمادگی در برابر دشمنان اشاره دارد.

نویسنده کتاب پروانه در میدان مین ادامه داد: همچنین می توان با خواندن این شعر برای بچه‌ها آنها را با رشادت و از خودگذشتگی شهدای غواص آشنا کرد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ام مفاهیمی مانند فداکاری، شهادت و ایثار را در این اشعار برای کودکان تعریف کنم، گفت: در این کتاب سعی کرده‌ام مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در قالب شعر و با زبان کودکانه نقل کنم.

 «ندا ساعی» نیز با استفاده از تکنیک تکه چسبانی و نقاشی تصاویر این کتاب را خلق کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها