یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
«آرسیس و آدم‌فضایی‌ها» در شیراز منتشر شد

فارس- کتاب «آرسیس و آدم‌فضایی‌ها»، نوشته آرسیس حجگذار، دانش‌آموز کلاس سوم دبستان، با ویراستاری فاطیما یزدانی، نویسنده و ویراستار شیرازی و تصویرگری سولماز کرمی، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

آرسیس حجگذار در خصوص کتاب خود به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، گفت: از دورانی که هنوز به مدرسه نرفته بودم به آسمان و ستاره و ماه علاقه‌مند بودم. با اینکه هنوز سواد نداشتم کتاب‌هایی که در مورد فضا و فضانوردی بود را تهیه می‌کردم و والدینم برایم می‌خواندند. محو عکس‌های کتاب‌های این‌چنینی می‌شدم. فیلم‌ها و مستنداتی که در مورد موضوعات مختلف سیارات و آدم‌فضایی‌ها و فضانوردان بود را زیاد می‌دیدم. سواد خواندن و نوشتن که یاد گرفتم کتاب‌های زیادی در حوزه کودک و مخصوصا فضا مطالعه کردم.

او اضافه کرد: با توجه به این در یک خانواده هنرمند متولد شدم و در چنین فضاهای هنری رشد کرد‌م همیشه آرزو داشتم که نویسنده شوم و با کتاب‌هایم بتوانم مشهور و معروف بشوم و نیز بتوانم در جامعه تاثیرگذار باشم و برای بچه‌ها کتاب بنویسم.


این مولف کتاب ادامه داد:‌ تابستان امسال بر آن شدم تا آرزوهایم را عملی کنم و شروع به نوشتن کردم. چندین داستان نوشتم و با اینکه در نقاشی مهارت ندارم اما آن‌ها را به روش خودم نقاشی کردم. تا این که مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس یکی از داستان‌های مرا پسندید و آن را چاپ کرد.

فاطیما یزدانی، ویراستار این کتاب هم درباره داستان این اثر گفت: این کتاب در مورد یکی از بچه‌هایی است که با دوستش خیلی به مسائل فضا و آدم‌فضایی‌ها علاقه‌مند است. او هر شب به آسمان خیره می‌شود و دوست دارد به اسرار آسمان و اتفاقاتی که در ماه و مریخ می‌افتد پی ببرد. لذا خواب می‌بیند که فضانورد شده است و با دوستش ماموریت پیدا می‌کند تا به ماه بروند و زباله‌های فضایی را جمع کنند و در همان ماموریت به مریخ می‌روند تا به مشکلی که در ایستگاه فضایی مریخ روی داده است رسیدگی کنند. در آنجا با آدم‌فضایی آشنا می‌شوند و او را در یک جنگ قبیله‌ای کمک می‌کنند.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «آرسیس و آدم‌فضایی‌ها» نوشته آرسیس حجگذار، دانش‌آموز سال سوم دبستان و اهل تهران با ویراستاری فاطمیا یزدانی، نویسنده و ویراستار شیرازی و تصویرگری سولماز کرمی، یکی از فعال‌ترین تصویرگران شیراز در ۱۲ صفحه رنگی در قطع خشتی بزرگ در ۱۰۰۰ نسخه مهرماه جاری منشتر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها