شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
«کودک، خانواده، انسان» به چاپ سی‌اُم رسید

چاپ سی‌اُم کتاب «کودک، خانواده، انسان» اثر ادل فیبر و ایلین مزلیش با ترجمه گیتی ناصحی از سوی نشر نی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «‌کتابی که در دست دارید حاصل تجربیات دو مادر است که به مدت پنج سال در یک گروه تربیت کودک شرکت کردند تا بتوانند فرزندان‌شان را با روش‌های بهتری پرورش دهند. از آن‌جا که نویسندگان کتاب روان‌شناس حرفه‌ای نیستند، در این کتاب از اصطلاحات دشوار و فنی خبری نیست و نویسندگان با ساده‌ترین زبان، تجربیات خود را در مقام مادر در دسترس خواننده قرار داده‌اند. آن‌ها حاصل یک دوره پنج‌ساله کار گروهی زیر نظر دکتر جینات را در این کتاب گرد آورده‌اند و با طرح شکست‌ها و موفقیت‌هایشان نشان می‌دهند که تربیت کودک، کاری ساده و پیش‌پاافتاده نیست. خانم ادل فیبر دارای درجه لیسانس در رشته تئاتر و فوق‌لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه نیویورک است. او مادر سه فرزند است و در مدارس نیویورک تدریس می‌کند. خانم ایلین مزلیش دارای درجه لیسانس در رشته تئاتر است و در مؤسسات پرورش کودکانی که مشکل تربیتی دارند، مشغول به کار است. او نیز مادر سه فرزند است.».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

من نقش محبت را انکار نمی‌کنم. محبت مثل ثروت است. حتی در مورد ثروت مادی هم گهگاه می‌بینیم که وجوه کلان بایستی به پول خرد تبدیل شود. در اتاقک تلفن عمومی، پول خرد بیش از اسکناس درشت به درد می‌خورد. برای اینکه محبت ما فایده‌ای برای فرزندان‌مان داشته باشد، باید یاد بگیریم که چگونه آن را به کلمات کوچک‌تری تقسیم کنیم تا لحظه‌لحظه به آنها کمک کند، مانند زمانی که شیر بر روی زمین ریخته بود، یا زمانی که آن نقاشی برای اظهارنظر به دست‌مان داده شد. حتی زمانی که خیلی عصبانی هستیم، می‌توانیم کلماتی را به کار ببریم که به افراد مورد علاقه ما صدمه نزند.

کتاب «کودک، خانواده، انسان» اثر ادل فیبر و ایلین مزلیش با ترجمه گیتی ناصحی در ۲۳۶ صفحه و به بهای ۱۸۰ هزار تومان از سوی نشر نی منتشر و چاپ سی‌اُم آن در بازار کتاب عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط