دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵
نمایشگاه بین‌المللی کتاب، فضایی محدود همراه با اطلاعاتی نا محدود

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، برگزاری بیست و دومین نمایشگاه کتاب تهران را از مهمترین رویدادهای فرهنگی برشمرد و گفت: در این جریان خوانندگان در فضایی محدود و مشخص با انبوهی از اطلاعات و منابع نامحدود آشنا می‌شوند.\

حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون، يكي از راه‌های افزایش علاقه‌مندی مردم به کتابخوانی و آشنایی بیشتر آنها با آثار مختلف و محصولات فرهنگی است.

وی افزود: این فضا علاوه بر این که فرصتی برای آشنایی با آثار متعدد نویسندگان است، زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر ناشران با یکدیگر و آگاهی از آخرین تحولات عرصه تألیف و نشر کتاب و دیگر محصولات فرهنگی نیز به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام اكرمي با اشاره به ضرورت انجام چنین طرح‌هایی در سطح ملی تصریح کرد: اين نمايشگاه‌ها نبايد منحصر به مركز كشور شوند و حداقل در شهرهايي كه بيش از صدهزار نفر جمعيت دارند، در طول سال و به صورت سيار نیز برگزار شوند.

وي توسعه نمايشگاه‌هاي کتاب را در ايجاد «نهضت عمومي كتابخواني» كشور موثر دانست و گفت: براي افزايش علاقه‌مندي اعضاي جامعه و پي‌بردن به ارزش كتابخواني بايد در كنار برگزاري نمايشگاه كتاب، از مسابقات كتابخواني و حركت‌هايي این چنین استفاده كرد.

وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه‌هاي استاني، براي استقبال خوب  مردم از اين نمايشگاه‌ها گفت: بايد در اين زمينه‌ها فعاليت بيشتري صورت گيرد تا فرهنگ به تدريج ارتقاء يابد. باید براي انجام تغییرات و تحولات فرهنگی با حوصله بیشتری گام برداریم.

وي افزود: نمي‌توان انتظار داشت چنين اقداماتي طي يك يا دو سال به نتيجه برسد. پيگيري‌هاي مداوم و استفاده از ابزارهای تشويقي از ديگر راه‌کارهايي‌اند كه علاوه بر صرف زمان و هزينه مي‌توانند در اين عرصه نتايج موثري را ايجاد كنند.

وي درباره مكان برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب اظهار داشت: مهم در دسترس‌بودن محل برگزاري نمايشگاه و تسهيل در رفت و آمد بازديدكنندگان به ويژه از ديگر شهرهاي كشور است و با توجه به فضایی که مصلای تهران دارد، بازدیدکنندگان می‌توانند از این فرصت‌ها بیشترین بهره‌ها را کسب کنند. 

وي تاكنون كتاب‌هاي «57 نكته در رابطه با امام حسين(ع)» و «گلچين» را تأليف كرده است كه دومین اثر وی(گلچین) به مناسبت‌هاي گوناگون اجتماعي، سياسي و مذهبي در مجلس شوراي اسلامي چاپ و منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط