دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۷
نمايشگاه كتاب، فرصت ارتباط مستقيم ناشر و مخاطب

مدير فروش انتشارات خادم‌الرضا با اشاره به تأثير مثبت نمايشگاه كتاب تهران براي دو قشر ناشر و بازديدكننده گفت: با توجه به ايجاد فرصتي مناسب در نمايشگاه كتاب براي ارتباط مستقيم ناشر و خواننده، اين نمايشگاه موقعيت مناسبي براي تعامل اين دو گروه و منتقل شدن بي‌واسطه نظرات خوانندگان به ناشران است.\

حميد خانعلي‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، افزود: اين نمايشگاه در درجه اول براي افراد كتابخوان جامعه مفيد است، زيرا سبب مي‌شود كتاب‌هاي مورد نظر خود را كه برخي از آن‌ها كمياب نيز هستند، با تخفيف ويژه نمايشگاه خريداري كنند.

وي با اشاره به ارايه 100 عنوان كتاب از سوي انتشارات خادم‌الرضا در اين نمايشگاه گفت: از اين تعداد، تنها هشت عنوان چاپ اول و بقيه تجديد چاپ‌اند.

خانعلي‌زاده با اشاره به كتاب«گلبرگ زندگي» به عنوان كتاب‌ شاخص اين انتشارات در نمايشگاه كتاب امسال گفت: اين كتاب كه دربردارنده پرسش و پاسخ‌هاي مربوط به موضوع ازدواج است، سوال و جواب‌هايي را كه در برنامه‌ زنده تلويزيوني در شبكه سوم سيما مطرح شده است، شامل مي‌شود. 

وي افزود: تنها در سه ماه گذشته، اين اثر چهار بار تجديد چاپ شده و از زمان انتشار آن تاكنون 20 هزار نسخه از آن به فروش رفته است. اين اثر حدود 250 صفحه و 33000 ريال قيمت دارد.

مدير فروش انتشارات خادم‌الرضا با بيان اين‌ كه چاپ پنجم اين كتاب براي نمايشگاه آماده مي‌شود، گفت: قصد داريم سه روز از نمايشگاه را به حضور حسين دهنوي، نويسنده اين كتاب، در غرفه اختصاص دهيم تا وي و مخاطبان اثرش كه علاقه‌مند به مسايل ازدواج و تربيتي‌اند، از نزديك به گفت‌وگو بنشينند.

وي با اشاره به كمبود جا براي رفت‌وآمد بازديدكنندگان نمايشگاه در راهروهاي مصلاي تهران و چينش غرفه‌ها به صورت راهرويي گفت: اين نوع چينش يكي از دلايلي است كه بازديدكنندگان را در رفت‌ و آمد و يافتن نشر مورد نظر دچار مشكل مي‌كند.  در اين ميان، بانوان به علت تراكم رفت‌ و آمد، دچار مشكلات بيشتري مي‌شوند.‌

وي با اشاره به استقبال راضي‌ كننده بازديدكنندگان از غرفه اين مؤسسه نشر در نمايشگاه سال گذشته، درباره بازده اين انتشاراتي در سال 87 اظهار داشت: انتشارات خادم‌الرضا از لحاظ چاپ كتاب‌ها، سال بي‌رونقي را پشت سر گذاشت، چراكه اغلب به تجديد چاپ كتاب‌ها پرداخت و كتاب‌هاي جديدي را روانه بازار نكرد.

وي با اشاره به دلايل اين ركود گفت: مشكلات اقتصادي موجود در بازار و گراني كاغذ و كارتن، نه تنها سبب كم شدن رونق كار در انتشاراتي ما شده، بلكه ديگر مؤسسات نشر و چاپخانه‌ها را نيز دچار مشكل كرده است. 

بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از شانزدهم تا بيست ‌و ششم ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط