دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵
برگزاري سالانه نمايشگاه بين‌المللي كتاب كافي نيست

مدير مسوول انتشارات معين ادارات با اظهار اين‌ كه برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تنها سالي يك‌بار كافي نيست، اظهار داشت: برپايي نمايشگاه كتاب در جذب مخاطب و جست‌وجوي تازه‌هاي نشر موثر است و با برگزاري بيش از يك بار در سال مي‌توان در جذب مخاطبان كتاب موفق‌تر عمل كرد.

غلامرضا خائفي در گفت‌‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با اشاره به برپايي نمايشگاه بين المللي كتاب با وسعت بين‌المللي در شهر پر جمعيتي مثل تهران اظهار داشت: تهران پايتخت كشوري با سابقه فرهنگي كهن است و برگزاري سالانه نمايشگاه كتاب براي اين شهر كافي نيست و بهتر است اين نمايشگاه دو بار در شش ماهه اول و شش ماهه دوم سال برگزار شود.

وي با اشاره به اين كه مخاطب انتشارات معين ادارات، مخاطبان خاص (شركت‌هاي دولتي و مديريتي) هستند، عنوان كرد: ما امسال به طور مشترك با انتشارات كوهسار در نمايشگاه كتاب تهران شركت خواهيم كرد.

وي هزينه اجاره غرفه‌ها را از معضلات پيش روي ناشران كوچك براي حضور در اين نمايشگاه دانست و درباره ضرورت توجه به افرادي كه به دنبال كتاب‌هاي تخصصي‌اند، گفت: تخصصي نبودن نمايشگاه براي مخاطباني كه به دنبال كتاب‌هاي تخصصي‌اند، مشكل ايجاد مي‌كند و بهتر است نمايشگاه طوري طراحي شود كه آنها نيز راحت‌تر به كتاب‌هاي مورد نيازشان دست پيدا كنند.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 16 تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط