یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۸
«اسرار النقطه» در نمايشگاه تهران فاش مي‌شود

كتاب «اسرار النقطه» نوشته‌ي امير سيدعلي‌ همداني، عارف قرن هفتم هجري، همزمان با برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از سوي انتشارات مولي راهي بازار نشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، حسين مفيد، مدير مسوول انتشارات مولي، دراين باره گفت: اين اثر درباره عرفان وحدت وجود است كه از نقطه وجودي سرچشمه مي‌گيرد. 

وي افزود: عارفان، نقطه را مرتبه وجود و حرف «الف» را صورت نازل شده آن مي‌دانند و معتقدند تمام 27 حرف بعد از الف، از تجليات الفي هستند. 

مفيد با بيان اين‌كه اين اثر در هر يك از بخش‌ها با نگاهي عرفاني به بررسي حروف 28 گانه الفباي عربي مي‌‌پردازد، گفت: اين بررسي در پايان به عرفان وحدت وجود ختم مي‌شود. 

وي با بيان اين كه اين اثر داراي سه بخش با عنوان «تجليات الفي»، «حركت نقطه» و‌ «عرفان وجود» است، افزود: اين اثر به دو زبان عربي و فارسي نوشته شده و در پايان، تعليقات نيز به‌ آن اضافه شده است.  

كتاب «اسرار النقطه» ترجمه و تصحيح محمد خواجوي، در شمارگان 1600 نسخه،‌ 152 صفحه و بهاي 35000 ريال همزمان با نمايشگاه بين‌المللي كتاب وارد بازار نشر مي‌شود. 

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از تاريخ شانزدهم تا بيست و ششم ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي بزرگ تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط