شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
نمايشگاه فرهنگ اسلام در اسلووني

نخستين نمايشگاه معرفي فرهنگ اسلام در شهر ماريبور اسلووني از سوي دانشگاه ماريبور 30 ارديبهشت همراه با سخنان «گرابوش» مفتي اعظم مسلمانان اسلووني افتتاح مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نخستين نمايشگاه معرفي فرهنگ اسلام از طريق كتاب، پوستر و تصاوير رنگي در شهر ماريبور اسلووني به كوشش دكتر پوتوچنيك، استاد تاريخ دانشگاه ماريبور، برگزار مي‌شود و به مدت ده روز ادامه خواهد داشت. 

در اين نمايشگاه علاوه بر جمهوري اسلامي ايران، كشورهاي تركيه، لبنان و فلسطين شركت دارند و دو روز پاياني متعلق به معرفي كشور ايران است. به همين دليل كتاب‌ها، تصاوير و پوسترهاي نفيسي به همراه صنايع دستي از رشته‌هاي مختلف هنري از سوي رايزني فرهنگي ايران در اتريش براي عرضه در اين نمايشگاه به شهر ماريبور انتقال يافته است. 

در اين نمايشگاه علاوه بر ارايه كتاب‌هايي در معرفي فرهنگ اسلامي و ايراني از سوي رايزني فرهنگي ايران در اتريش، گروه موسيقي سنتي متشكل از هنرمندان جوان ايراني مقيم، به همراه تيم ورزشي شش نفري از هموطنان باستاني‌كار مقيم اتريش براي اجراي برنامه به شهر ماريبور اعزام خواهند شد.
 
در برنامه اختتاميه اين نمايشگاه نيز محمد كيارشي، سرپرست رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در وين، با موضوع تأثيرات فرهنگ اسلام بر تمدن غرب سخنراني خواهدكرد.
 
دكتر «پوتوچنيك» سال گذشته از سوي نمايندگي فرهنگي كشورمان براي گذراندن فرصت مطالعاتي سه ماهه به دانشگاه اصفهان اعزام شد كه علاوه بر تحقيق و بررسي در تاريخ ايران، به فراگيري زبان فارسي پرداخت و اكنون زبان فارسي را به دانشجويان مشتاق اسلوونيايي تدريس مي‌كند و در موضوعات مربوط به اسلام و ايران در آن كشور به فعاليت مي‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط