یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰
برنامه‌هاي كتابخانه ملي ايران براي تحقق «اصلاح الگوي مصرف»

مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران از انجام برنامه‌هاي ويژه كتابخانه ملي در مسير تحقق اهداف «اصلاح الگوي مصرف» در سال جاري خبر داد./

علي‌اكبر اشعري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: كتابخانه ملي از روز اول اديبهشت ماه از طريق وب‌سايت داخلي، اطلاعيه‌اي در اختيار همكاران قرار داد‌ و از آنها خواست هريك با توجه به شرايط كاري خود، پيشنهادات لازم را در زمينه اصلاح الگوي مصرف ارائه دهند.

وي با بيان اين كه «در زمينه اصلاح الگوي مصرف دو حوزه وجود دارد» تاكيد كرد: حوزه اصلي تاكيد مسوولان به مسايل مربوط به آب و برق است و ديگري حوزه‌هاي محتوايي است.

اشعري خاطرنشان كرد: در حوزه اول تاكنون فعاليت‌هايي شكل گرفته، براي نمونه كار زه‌كشي پيرامون ساختمان اسناد ملي انجام شده است و آب‌هاي پراكنده در يك حوضچه‌ جمع‌آوري و پمپاژ مي‌شود. بنابراين به جاي آبياري فضاي سبز با آب تصفيه از آب بازيافت شده استفاده مي‌شود.

وي همچنين يادآور شد: اكنون در حال فعاليت براي بازيافت آب‌هاي مصرف شده‌ايم تا اين آب‌ها را براي جبران كسري آب آبياري درختان و فضاي سبز استفاده كنيم.

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران براي مصرف برق نيز الگوي خاصي قايل شد و همچنين تصريح كرد:‌ مهمتر از تمام اين مسايل، ايجاد طرح حرم در زمينه اصلاح الگوي مصرف براي وقت و زمان مراجعه‌كنندگان در  كتابخانه ملي است.

وي خاطرنشان كرد: طرح ديجيتالي و رقومي شدن حافظه ملي در جهت مدرن‌تر شدن و ايجاد تسهيلات بيشتر براي كتابخانه ملي ايجاد شده و ديگر نيازي به حضور فيزيكي افراد در كتابخانه ملي نيست و آنها مي‌توانند از محيط كار يا منزل خود از طريق اينترنت از منابع مورد نيازشان استفاده كنند.

اشعري در پايان افزود: كتابخانه ملي سعي دارد با استفاده از نظرات كارشناسان و همكاران در زمينه‌هاي مختلف، از امكانات موجود بهره بهينه ببرد تا بتوانند به سرعت از منابع بهره‌برداري كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط