سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱
افسانه هولوكاست

چاپ نخست كتاب «فروپاشي اسطوره هولوكاست(سيري در آراء و انديشه‌هاي دكتر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران پيرامون فلسطين و رژيم اشغالگر قدس)» از سوي نشر جمهور ايران منتشر و روانه بازار كتاب شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر به افسانه هولوكاست پرداخته و در آن تاريخ فلسطين، نسبت يهود و صهيونيسم و ضرورت ايجاد يك كشور يهودي به بهانه وجود هولوكاست از سوي آرا و انديشه‌هاي دكتر احمدي‌نژاد مورد نقد و بررسي قرار گرفته است.

بر اساس مطالب كتاب، قدس شريف و فلسطين از بنيادي‌ترين مسائل جهان اسلام در نظام بين‌المللي به‌شمار مي‌آيند. شان و منزلت قبله‌گاه نخست مسلمانان و تأسيس رژيم غاصب اسرائيل در كشور تاريخي و اسلامي فلسطين جزو موضوعاتي نيستند كه بتوان آن را در لواي برخي مذاكرات سياسي چند جانبه و بي‌حضور صاحبان اصلي اين سرزمين به بوته فراموشي سپرد، زيرا فراموشي ثلمه وارده بر ملت فلسطين و حصر قدس شريف، ناقض هويت و كرامت ملت‌هاي مسلمان و نافي موجوديت جمعي دولت‌هاي اسلامي از يك سو و همسويي با پذيرش تاسيس نامشروع و غيرقانوني رژيم اسرائيل از ديگر سو خواهد بود. وانگهي تداوم مذاكره مسلمانان و دولت‌هاي اسلامي بر سر هويت قدس و فلسطين، كشورها و ملل مسلمان را به موضعي انفعالي در مقابل رژيم صهيونيستی و كشورهاي مستكبر خواهد كشاند، زيرا قرار گرفتن در موضع استيفاي حق، زورمداران و متجاوزان به ساحت قدس و كشور فلسطين را در شرايط بالاتري نسبت به ما قرار خواهد داد؛ به اين دليل كه هويت اسلامي قدس و فلسطين نه اعطاي يك امتياز، بلكه حقي تضييع شده از يك ملت است كه بر ذمه جهانيان قرار دارد. بازگشت هويتي و سرزميني قدس، جزو لاينفك حقوق فلسطينيان محسوب مي‌شود. حال اگر اكنون نظام سلطه با تمام قوا، رژيم جعلي اسرائيل را مورد حمايت و شناسايي قرار مي‌دهد، آيا اين امر خواهد توانست «حق» را به مثابه «امتياز» تلقي كند كه جهان اسلام براي كسب آن در موضعي ذلت بار و انفعالي قرار گيرد؟

علاوه بر اين، از ديرباز تاكنون، قدس و فلسطين خط مقدم نبرد دارالاسلام و دارالكفر بوده است. تنها گذاشتن ملت مظلوم فلسطين و كم توجهي به قبله‌گاه نخست اسلام، ذلت و ضعف جهان اسلام را به دنبال خواهد داشت. چه اينكه اين اماكن شريف جزو اعماق استراتژيك تمامي ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي است. از اين‌رو، انتفاضه ملت صبور و سلحشور فلسطين، در حقيقت سپر حوادث سياسي و امنيتي ديگر ملل مسلمان به حساب مي‌آيد.

با اين وصف، حمايت هويتي و ديگر پشتيباني‌هاي عملي از سربازان خط مقدم جبهه اسلام، علاوه بر اين كه جزئي از وظايف اسلامي و ميهني دولت‌هاي مسلمان بوده و غير قابل مذمت است، خود مبين قضاوت عقل هم است.

دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در مقدمه این کتاب درباره سياست‌هاي حاكميتي در جمهوري اسلامي ايران می‌نویسد: «اگرچه حمايت از قدس عزيز و فلسطين، جزو صريح‌ترين سياست‌هاي حاكميتي در جمهوري اسلامي ايران محسوب شده و كم و بيش در زمره مهمترين برنامه‌هاي هدف‌گذاري شده دولت‌هاي پس از انقلاب اسلامي بوده، اما بنابر شواهد مي‌توان گفت، اين دو موضوع مهم جزء هسته مركزي سياست‌هاي دولت نهم و از مفصل‌بندي‌هاي ضروري در مباني انديشه‌اي و مولفه‌هاي گفتماني رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران در مناسبات جهاني مي‌باشد.
زيرا خوانش مجدد اسطوره دروغين هولوكاست و تبيين نسبت آن با تاسيس رژيم جعلي اسرائيل از سوي رئيس جمهوري اسلامي ايران، بار ديگر، مساله قدس و فلسطين را جزو دالّ مركزي گفتمان اسلام‌گرايان در منطقه و جهان قرار داد. قرار گرفتن فلسطين در نقطه كانوني تفكر اسلامي، علاوه بر اينكه شعله‌هاي بسياري از اختلافات در منطقه را فرو نشاند و همه اذهان را به نقش قدرت‌هاي بزرگ در جعل يك رژيم و اخراج جمعي يك ملت تاريخي معطوف داشت، پرسش‌هاي مهمي را نيز دامنگير افسانه دروغين هولوكاست و چيستي مباني حقوقي و مشروعيت آن رژيم در سراسر جهان كرد. ضمن اينكه با توجه به بهره‌مندي رئيس جمهور از زبان فطرت و حقيقت در تبيين حقوق فلسطينيان، اكنون بخش‌هاي عظيمي از جهانيان با مقاومت اسلامي فلسطين هم زباني و هم سخني پيدا كرده‌اند. اين وضعيت نو پديد كه بيشتر مرهون تلاش‌هاي فكري دكتر محمود احمدي‌نژاد و ملت بزرگ ايران بود، ملت فلسطين و جهان اسلام را از موضع انفعال خارج نموده و در وضعيتي مقتدرانه قرار داد.» 

ابعاد جهاني قضيه فلسطين، هدف از تشكيل رژيم صهيونيستي، قضيه فلسطين در منظر قدرت‌ها و دولت‌ها، انقلاب اسلامي ايران و وظيفه حمايت از آرمان‌هاي آزادي قدس شريف، هولوكاست، جايگاه جهاني صهيونيسم، لبنان و داستان خوش‌فرجام تعرض صهيوني و مقاومت اسلامي، رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط، عناوين فصول هشت‌گانه كتاب حاضرند .

گاه‌شمار تاريخ فلسطين، گزيده كتابشناسي فلسطين، فهرست منابع مورد استفاده در پانوشت‌ها، عناوين پيوست آخر كتاب را تشكيل مي‌دهند. همچنين در انتهاي اين اثر، تصاوير رنگي و نقشه فلسطين درج شده است.

چاپ نخست كتاب «فروپاشي اسطوره هولوكاست(سيري در آراء و انديشه‌هاي دكتر محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران پيرامون فلسطين و رژيم اشغالگر قدس)» در شمارگان 5000 نسخه، 284 صفحه و بهاي 25000 ريال به همت مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري و به اهتمام عليرضا سلطانشاهي از سوي نشر جمهور ايران منتشر و راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط