سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
وضعيت عضلات در هنگام دوچرخه سواري

كتاب «آناتومي دوچرخه سواري» اثر شانون ساوندال با تشريح حالت‌هاي گوناگون دوچرخه سواري و پاسخ به سوالات علاقمندان به اين رشته ورزشي از سوي انتشارات هيومن كنتيكس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با پرداختن به ويژگي‌هاي دوچرخه سواري به ارايه 74 تمرين براي اين رشته ورزشي كه هر يك با روش‌هاي روشن و گام به گام تشريح مي‌شوند، به رشته تحرير درآمده است.

استفاده از تصوير‌هاي رنگي و برجسته‌‌سازي تاثير حركت‌ها بر روي عضلات تحت فشار، از ويژگي‌هاي اين اثر ورزشي است كه مي‌تواند براي مربيان و ورزشكاران اين رشته تأثير آموزشي بيشتري داشته باشد.

اثر حاضر در 9 فصل تنظيم شده است، وضعيت عضلات ران پا در دوچرخه سواري، عضلات دست و بازو، گردن و شانه، قفسه سينه، پشت، شكم و استفاده از تمام بدن در دوچرخه سواري، از عناوين فصل‌هاي اين كتاب‌اند.

اين كتاب با تشريح حالت افراد در وضعيت مسابقه و نشان‌دادن چگونگي درگير شدن عضلات مختلف بدن در مسابقه‌هايي مانند دوچرخه‌سواري در كوهستان، سرعت و جاده و همچنين فشار ايجاد شده در سطح شيبدار تا سطح صاف، مي‌كوشد از بروز اشتباهات اجراي مهارت‌هاي دوچرخه سواري جلوگيري كند و راهنماي مناسبي براي پيشگيري از مصدوميت ورزشكاران باشد.

مولف اين اثر، مالك و موسس مركز بهداشت ـ‌ درمان و تندرستي HFMآمريكاست كه از يك تيم متخصص فيزيولوژي ورزشي براي مراقبت‌‌هاي بهداشتي شخصي، مديريت زندگي و آموزش آمادگي جسماني، تشكيل شده است. 

«تناسب در دوچرخه سواري» نام اثر ديگر شانون ساوندال است، وي همچنين تأليفات بسياري در قالب مقاله و پژوهش درباره اين رشته ورزشي ارايه كرده است. او در حال حاضر در ايالت كلرادو آمريكا زندگي مي‌كند و به عنوان پزشك ويژه در رشته دوچرخه سواري جاده فعاليت دارد.

كتاب «آناتومي دوچرخه سواري» از سوي انتشارات هيومن كنتيكس، معتبرترين انتشارات ورزشي دنيا در 220 صفحه و قيمت 95/19 دلار منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط