پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
«عصیان بازاریابی؛ انسانی‌ترین شرکت می‌برد» منتشر شد

کتاب «عصیان بازاریابی» تازه‌ترین اثر مارک دبلیو شفر از سوی نشر نقد فرهنگ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب تازه‌ترین اثر مارک دبلیو شفر است که توسط زهره علی‌اسماعیلی، شهاب علی‌اسماعیلی و آرمین گلی ترجمه شده و به عنوان یکی از کتاب‌های مطرح حوزه اقتصاد در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

امروزه پارادایم بازاریابی از پارادایم مشتری‌محور به پارادایم انسان‌محور تغییر پیدا کرده است که از سوی مشتریان امروز به یک ضرورت تبدیل شده است. مشتریان دیگر از خرید محصول تنها به دنبال رابطه‌ای کارکردگرایانه با آن نیستند، آن‌ها برندی می‌خواهند که متأثرشان سازد و همچون ارگانیسمی زنده و پویا، در برابر باورهای اصیل انسانی یا اجتماع آن‌ها موضع بگیرد تا بدین‌وسیله بر کیفیت و معنای زندگی‌شان بیفزاید.

آن‌ها می‌خواهند شرکت‌ها به‌جای سود بر روی ارزش‌آفرینی تمرکز کنند. درحالی‌که شرکت‌ها با همان دیدگاه قدیم پیش می‌روند و ناتوانی‌شان در ارائه‌ی پاسخ‌های انسانی افزایش می‌یابد، مقاومت مشتریان نیز هر روز بیشتر می‌شود، از این رو عصیان مشتریان به شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد.

مفهوم عصیان بیان‌گر فراروی انسان از گفتمان‌های مسلط دوران خویش است، گفتمان‌هایی که بر او مستولی می‌شوند و با پرورش انسان در جهت اراده‌ی خویش، از او در جهت منافع خود بهره‌برداری می‌کنند. این فراروی فرایندی است که از شک و تفکر در چرایی گفتمان موجود شروع می‌شود و سپس در شکل‌های مختلف مقاومت و اعتراض نمود می‌یابد.

کتاب «عصیان بازاریابی» توسط نشر نقد فرهنگ، در ۲۵۵ صفحه و به قیمت ۱۴۸ هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط