یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کتاب «آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید» به چاپ دوم رسید

کتاب «آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید» اثر اسلاونکا دراکولیچ با ترجمه نازیلا محبی از سوی انتشارات ستاک به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید» اثر اسلاونکا دراکولیچ با ترجمه نازیلا محبی از سوی نشر ستاک به چاپ دوم رسید.

این کتاب نخستین بار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. «آن ها چه کسانی بودند؟ افرادی عادی مانند تو و من؟ یا هیولا بودند؟» پرسش‌هایی است که دراکولیچ در این کتاب این سوالات را مطرح می‌کند تا افرادی را بشناسد که مسئول به وقوع پیوستن جرایمی هولناک در جنگی بودند که در دهه ۱۹۹۰، باعث از هم گسستگی کامل یوگوسلاوی شد.

دراکولیچ با استفاده از مشاهدات مستقیم خود از دادگاه‌ها و همچنین منابعی دیگر، افرادی را به تصویر می‌کشد که در طول یکی از بی رحمانه‌ترین نبردها در اروپا و قرن بیستم، به اتهام قتل، تجاوز، شکنجه، صدور حکم اعدام و جنایاتی دیگر محاکمه می‌شدند. در میان این افراد، چهره‌های سرشناسی همچون رادیسلاو کریستیچ، اولین کسی که به خاطر نسل کشی محکوم شد، و بیلیانا پلاوشیچ، تنها زنی که به جنایت جنگی متهم شد، به چشم می‌خورند.

این کتاب مربوط به جنگ‌های دهه ۹۰ میلادی بالکان است که طی آن و پس از آن، کشور بزرگ یوگسلاوی به تکه‌های سرزمینی کوچک‌تر: کرواسی، صربستان، اسلوونی، مقدونیه و بوسنی و هرزه گوین تقسیم می‌شود و نویسنده از درون جامعه در حال جنگ و نیز پس از آن در محاکمات جنایکاران در دادگاه بین‌المللی لاهه، به زوایایی از این فاجعه بزرگ انسانی نگاه می‌کند.

انتشارات ستاک کتاب «آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید» را در ۲۴۰ صفحه و با قیمت ۱۵۰ هزار تومان به چاپ دوم رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها