یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
توسعه فرهنگی جوامع وابسته به کتاب و کتاب‌خوانی است

گلستان- نویسنده پیشکسوت آزادشهری گفت: امروزه، توسعه فرهنگی جوامع و پیشرفت آن وابسته به کتاب و کتاب‌خوانی بوده زیرا دانستن، موجب توانستن و مقدمه آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آزادشهر، در آستانه سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان و به‌منظور ارج نهادن به مقام والای نویسندگان پیشکسوت و معرفی هرچه بهتر آن‌ها به نسل جوان و نوجوان، میز کتابی از آثار محمدابراهیم شیخ ویسی نویسنده پیشکسوت آزادشهری صبح امروز یکشنبه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر دائر شد.

در این میز کتاب ۱۸ اثر محمدابراهیم شیخ ویسی، شامل کتاب‌هایی از اشعار و داستان‌های ادبی تا پایان هفته کتاب برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش گذاشته‌شده است.

محمدابراهیم شیخ ویسی، در حاشیه این میز کتاب ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: مطالعه کتاب همواره عامل پیشرفت و نوآوری و درنوردیدن مرزهای علم، دانش و آگاهی بوده و هست.

وی افزود: آنچه امروز با عنوان کتاب در دسترس اهل مطالعه قرار می‌گیرد، حاصل رنج، تلاش و پیگیری افراد دانایی است که باپشتکار و علاقه، حاصل دانش و تجربیات خود را در قالب کتاب به ما معرفی و در دسترس قرار داده‌اند که جای قدردانی دارد.

شیخ ویسی ادامه داد: امروزه، توسعه فرهنگی جوامع و پیشرفت آن وابسته به کتاب و کتاب‌خوانی است؛ زیرا دانستن، موجب توانستن و مقدمه آن است. سهم کتاب در انتقال دانش‌ها، گاهی به‌مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

وی در پایان گفت: پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است که با کمک به گسترش دانش، به‌عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها