یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
«تاریخ‌نگاری و ملی‌گرایی در ایران معاصر» با تکیه بر مفاهیم مدرن

پیوند ملی‌گرایی و تاریخ‌نگاری و تاثیر و تاثر این دو بر یکدیگر از جمله موضوعات برجسته، ماندگار و دوران‌سازی است که طی دوران معاصر در ایران و جهان در قالب تاریخ‌نویسی‌های ملی‌گرایانه و مدرن تبلور یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات کانون اندیشه جوان کتاب ««تاریخ‌نگاری و ملی‌گرایی در ایران معاصر» به کوشش علی‌محمد طرفداری را به چاپ رساند.

پیوند ملی‌گرایی و تاریخ‌نگاری و تاثیر و تاثر این دو بر یکدیگر از جمله موضوعات برجسته، ماندگار و دوران‌سازی است که طی دوران معاصر در ایران و جهان در قالب تاریخ‌نویسی‌های ملی‌گرایانه و مدرن تبلور یافته است. پیامدهای این نوع تاریخ‌نگاری به ویژه بر درک آدمیان روزگار حاضر از مفاهیمی چون وطن، کشور، ملت، هویت ملی، زبان ملی، منافع ملی و نظایر آن تاثیرات عمیق و هدایت‌گری بر جای گذاشته است.

بررسی و شناخت این تاثیر و تاثرات از منظری علمی و با قصد دریافت درکی صحیح از تحولات تاریخ‌نگاری دوران معاصر از جهات متعدد ضروری و به همان اندازه دشوار است؛ زیرا این نوع تاریخ‌نگاری به صورتی نامرئی و در عین حال قدرتمند با هویت و شخصیت متفکران و اندیشمندان و مورخان ملی‌گرای معاصر پیوند خورده و به نگرش افراد یک ملت نسبت به هویت ملی‌شان در جهان مدرن جهت داده است.

انتشارات کانون اندیشه جوان کتاب ««تاریخ نگاری و ملی گرایی در ایران معاصر» به کوشش علی‌محمد طرفداری را در ۲۳۶ صفحه و به بهای ۱۳۰ هزار تومان به چاپ رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها