چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کتابخانه‌ها موجب حفظ هویت ملی و مذهبی هستند

آذربایجان‌غربی- فرماندار شهرستان میرآباد گفت: وجود کتابخانه‌ها به عنوان یک بستر فرهنگی همواره در ارتقای سطح آگاهی جامعه مهم است و کتابخانه‌ها موجب حفظ هویت ملی و مذهبی و مکان مناسبی برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، صبح چهارشنبه، حسین خضری، در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میرآباد، گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است و برای توسعه این امر مهم در این شهرستان تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وجود کتابخانه‌ها به عنوان یک بستر فرهنگی همواره در ارتقای سطح آگاهی جامعه مهم است، افزود: کتابخانه‌ها موجب حفظ هویت ملی و مذهبی و مکان مناسبی برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های فرهنگی هستند.

خضری هفته کتاب را فرصت مناسبی در راستای آشنایی جوانان با فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: در امر کتابخوانی دانش آموزان، کودکان و خانواده‌ها بایستی مورد توجه قرار گیرند و باید تلاش شود تا بستر مناسب برای استفاده مطلوب از امکانات و مکان‌های فرهنگی شهرستان، بخصوص کتابخانه مهیا شود.

فرماندار میرآباد اجرای طرح توسعه فضای فرهنگی و کتابخانه در این شهرستان را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: نیاز است تا مصوبات جلسات انجمن کتابخانه عمومی شهرستان با جدیت بیشتری دنبال شده و به انجام برسد.

وی از کلیه اعضاء جلسه خواست تا از هیچ کوششی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دریغ نکنند و از همه امکانات موجود در این خصوص بهره بگیرند.

زاهد شیلان، رئیس اداره کتابخانه عمومی میرآباد، نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه و وضعیت شاخص‌های عضو، امانت کتاب و تعداد منابع کتابخانه را برای حاضرین ارائه داد.

وی در ادامه به اهمیت علم و دانش از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: عادت به مطالعه باید از دوران کودکی در انسان شکل بگیرد و کسی که ارزش و اهمیت مطالعه را درک کرده باشد مشوق مطالعه می‌شود.

وی افزود: واضح است که پیشرفت کشورهای مترقی مدیون مطالعه و کتابخوانی آن‌هاست.

شیلان با اشاره به برنامه‌هایی چون پویش کتابخوانی، کاروان جهادی در یکی از مناطق محروم شهر، بازدید گروهی دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها به‌عنوان برنامه‌ها و فعالیت‌های هفته کتاب در شهرستان میرآباد، خواستار تعامل بهتر و بیشتر مدیریت آموزش و پرورش با کتابخانه عمومی گردید.

به گزارش ایبنا؛ در پایان مسائل و مشکلات مربوط به امور کتابخانه و همچنین ایجاد زمینه های لازم در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

اجرای پویش کتابخوانی «من خوانده‌ام، تو هم بخوان»، اعزام کاروان کتابخوانی به روستای آلواتان، بازدید مسئولین ادارات شهر میرآباد از کتابخانه عمومی رسول الله (ص) و آسفالت کوچه کتابخانه توسط شهرداری از مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها