شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
آیین تجلیل از ۳ خادم کتاب و کلمه در قم برگزار می‌شود

قم - آیین تجلیل از پیشکسوتان حوزه کتاب و ادبیات؛ حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی (ژرفا)، عبدالرحیم موگهی و محمدمهدی نوری، یکشنبه (۲۸ آبان ۱۴۰۲) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین تجلیل از سه پیشکسوت حوزه کتاب و ادبیات حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم حسینی (ژرفا) در کسوت شاعر و مترجم، عبدالرحیم موگهی در مقام ویراستار و محمدمهدی نوری، از تصویرگران پرکار در حوزه نشر، یکشنبه (۲۸ آبان ۱۴۰۲) در سالن سبز تالار فرهنگ و هنر واقع در شهر قم، میدان نواب برگزار می‌شود.
برگزاری این آیین به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و خانه کتاب و ادبیات ایران ممکن شده است.

سخنران ویژه این برنامه یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران حضور دارد.
این مراسم به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب به نشانی KETAB.TV پخش می‌شود.

آیین تجلیل از ۳ خادم کتاب و کلمه در قم برگزار می‌شود

سید ابوالقاسم حسینی اینگونه خودش را معرفی کرده است. سید ابوالقاسم حسینی هستم ولی همه من را به نام (ژرفا) می شناسند. ژرفا در حقیقت از سال ۵۷، یعنی همان اویل انقلاب تخلص شعری من است. از همان زمان هم به طور جدی شعر سرودم. سال ۵۸ اولین بار شعرم در روزنامه ها و رسانه ها عرضه ی رسمی شد. اولین شعری هم که چاپ شد برای مرحوم علامه طباطبایی بود در روزنامه ی جمهوری اسلامی. در آن زمان صفحه ی شعر روزنامه ی جمهوری اسلامی اعتبار زیادی داشت و بزرگان زیادی تشریف داشتند و وقتی آن زمان و در سن ۱۷ سالگی شعرم در آن صفحه چاپ شد برای من جاذبه ی زیادی داشت.

هفتم خرداد سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمدم و در همان جا تا دیپلم درس خواندم. سال ۶۳ به قم آمدم برای ادامه ی درس طلبگی و در همان سال در دانشگاه پردیس قم در رشته ی حقوق تحصیل کردم. سال ۶۷ برای فوق لیسانس حقوق در رشته ی حقوق بین الملل وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شدم. سال ۷۰ فارغ التحصیل شدم و دانشگاه را بوسیدم و کنار گذاشتم!

آیین تجلیل از ۳ خادم کتاب و کلمه در قم برگزار می‌شود

عبدالرحیم موگهی در اول دی ماه ۱۳۳۸ هجری شمسی در اهواز به دنیا آمد. تحصیلات کلاسیک خود را تا سال سوم رشته «مهندسی طراحی» در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد. در سال ۱۳۵۸ وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتید بزرگواری همچون آیات عظام: «فاضل لنکرانی»، «مکارم»، «جوادی» و … بهره برد. از وی تاکنون کتاب‌های متعددی پیرامون احکام خانواده و آموزش احکام اسلامی به کودکان و نوجوانان و مقالاتی چون: «اصول و قالب‌های تدریس احکام»، «آثار و فواید آموختن احکام»، «نگاهی دوباره به تدریس رساله»، «۲۰ نکته جدید در زمینه احکام شناسی» و… در نشریات مختلف علمی به چاپ رسیده است.

آیین تجلیل از ۳ خادم کتاب و کلمه در قم برگزار می‌شود

محمد مهدی نوری اما اینگونه خودش را معرفی کرده است. محمد مهدی نوری هستم، از همان دوران کودکی به کارهای هنری، نقاشی خیلی علاقه داشتم. مرحوم پدرم (که روحانی بودند) خیلی مشوقم بودند، برخلاف خیلی از طلبه‌ها که نقاشی را حرام می‌دانستند، ایشان خودشان کمک می‌کردند، وسائلش را می‌خریدند، حتی قبل از اینکه به مدرسه بروم، خیلی باذوق بودند، خودشان هم خط خیلی خوبی داشتند و هنرمند و شاعر بودند.

در بین شهرهای ایران قم بعد از تهران دومین شهری بود که تصویرسازی در آن خیلی فعال بود و علتش هم این بود که اینجا کار بود، هم ناشران زیادی بودند و کتاب‌های زیادی برای کودک، نوجوان و خردسال چاپ میشد و هم مجلات زیادی مثل پوپک و سنجاقک و… این فضای برای تصویرگران میدان کاری شد که می‌دانستند کار یاد بگیرند برای ایشان کار هست و حتی می‌توانستند در منزل کار انجام بدهند و راحت بودند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان آغاز به کار کرد و تا سی‌ام آبان ۱۴۰۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها