دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
«دیوان امام خمینی» به زبان عربی منتشر شد

همزمان با هفته کتاب موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) «دیوان اشعار امام خمینی (ره)» را به زبان عربی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با هفته کتاب موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) «دیوان اشعار امام خمینی (ره)» را به زبان عربی منتشر کرد.

دیوان امام یا مجموعه اشعار امام خمینی (ره) از آثار ممتاز ادبی-عرفانی ایشان است در موضوع عشق به معشوق حقیقی؛ یعنی حضرت حق تبارک و تعالی و دیگر موضوعات عرفانی و اخلاقی که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سروده شده است.

شعر امام خمینی، نه تنها سرشار از نکته‌ها و اصطلاحات عاشقانه و عرفانی است، بلکه بازتاب احساسات، عواطف و افکار او و متعلق به لحظات خلوت و انس با خداست. در آیینه شعر امام، صفای درونی عرفای راستین، آرامش قلبی مؤمنین و امید به آینده‌ای عاری از ظلم و بی عدالتی را می‌توان حس کرد. شعر امام از شادابی معنوی، خوش بینی و امید به زندگی، از باورهای عمیق دینی و دریافت‌ها و جاذبه‌های عالی عرفانی ایشان سرچشمه گرفته است. ضمن آنکه جوان گرا، حرکت آفرین، تاثیرگذار و دارای روحیه حماسی است و از روح لطیف و بلند او و ایمان و یقین به وعده‌های الهی حکایت دارد.

دیوان اشعار امام خمینی (ره) پیشتر به زبان انگلیسی نیز ترجمه و چاپ شده و با استقبال فرهنگ دوستان غیرایرانی در سراسر دنیا در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و کتابخانه دیجیتالی پرتال امام خمینی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها