دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کتاب «مرغ سیاه» دارای پیام‌های اخلاقی مفید برای کودکان است

آذربایجان‌غربی - دبیر محفل ادبی پیام‌یار سلماس گفت: کتاب «مرغ سیاه» علاوه بر داشتن پیام‌های اخلاقی مفید برای کودکان، دارای تصویرسازی فوق العاده زیبا و جذابی برای مخاطب کودک و حتی بزرگسالان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سلماس، سمیرا ساعدی، ضمن تبریک به نویسنده و خوش آمدگویی برای کودکان و دانش آموزان حاضر در برنامه، جلسه رونمایی و نقد و بررسی کتاب را به زبان کودکانه برایشان تشریح کرد و با بیان اینکه نویسندگی برای کودکان جزو سخت ترین و حساس‌ترین عرصه‌های نویسندگی است، گفت: کتاب مرغ سیاه علاوه بر داشتن پیام‌های اخلاقی مفید برای کودکان، دارای تصویر سازی فوق العاده زیبا و جذابی برای مخاطب کودک و حتی بزرگسالان است.

نظیمه محمدپور، نویسنده کتاب «مرغ سیاه» در ادامه بعد از معرفی اثر خود از سختی‌ها و مشکلات نوشتن گفت و خاطرنشان کرد: ایده نوشتن این کتاب داستان برای کودکان از خاطره و اتفاقی که در کودکی تجربه کرده بود گرفته شده و دارای پیام‌های اخلاقی ویژه‌ای برای مخاطب کودک است.

وی افزود: کودک با خواندن کتاب به این باور و یقین می‌رسد که اطرافیان خود را براساس تیپ و رنگ و ظاهر قضاوت نکرده و به سایر استعدادها و هنر و توانایی‌هایی که می‌توانند داشته باشند دقت و مورد توجه قرار دهد.

شهریار رحیم زاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سلماس نیز در ادامه گفت: نوشتن و نشر کتاب شعر و داستانی با تصویر سازی جذاب برای کودکان با پیام‌های اخلاقی مناسب می‌تواند در تشویق کودکان به کتابخوانی نقش بسزایی داشته باشد که در این کتاب این ویژگی حائز اهمیت بود.

رئیس کانون پرورش فکری سلماس نیز با بیان اینکه سیاهی همیشه پیام‌آور بدی و بدشانسی نمی‌تواند باشد، گفت: شب با سیاهی درآمیخته همه اهالی خانواده را کنار هم جمع می‌کند و آسمان شب زیبایی‌های خاص خود را دارد و نباید رنگ سیاه را به عنوان رنگ غم و ناراحتی و ناامیدی به کودکان معرفی نمود و باید در قالب شعر و داستان زیبایی‌های هر رنگی را در جای خود به تصویر کشید.

همچنین وی ابراز امیدواری کرد که کتاب‌های بیشتری که دارای پیام‌های اخلاقی مفیدی باشد از نویسنده به چاپ برسد تا در راه اعتلای فرهنگ مطالعه و آموزش اصول اخلاقی برای کودکان در قالب داستان موثر باشد.

به گزارش ایبنا؛ در پایان از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی از نویسنده اثر تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها