یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
تازه‌ترین دفتر شعری عبدالمجید زنگویی رونمایی می‌شود

بوشهر – تازه‌ترین دفتر شعر عبدالمجید زنگویی ، شاعر بوشهری با عنوان «فروغ مهر حیات» به همت انجمن فرهنگی ادبی «فرهیختگان» در شیراز رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این دفتر شعری در آیینی بعداز ظهر چهارشنبه، ۲۲ آذر در سالن غزل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز با حضور و سخنرانی امیرهمایون یزدان‌پور، عبدالمجید زنگویی، یوسف نگهبان و خواهران الیکابی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان فارس رونمایی خواهد شد.

عبدالمجید زنگویی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی ۱۹ آبان ۱۳۱۶ در بوشهر متولد شده است. وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی را در زادگاه خود پشت سر گذاشت و دورۀ لیسانس را در رشتۀ ادبیات و علوم انسانی در خرداد ۱۳۴۰ از دانشکدۀ ادبیات دانشگاه شیراز به پایان رساند.

زنگویی سپس به‌عنوان کارمند در وزارت دادگستری استخدام شد و کار خود را از سال ۱۳۴۳ در دادگستری آبادان آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ در حالی که معاون اداری و مالی دادگستری کل استان بوشهر بود، به افتخار بازنشستگی نائل شد، این شاعر بوشهری پس از بازنشستگی در تهران اقامت گزید و در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ پروانه نشر با نام «انتشارات لیان» شد.

وی از سال ۱۳۹۶ اقامت در شیراز را برگزید. از عبدالمجید زنگویی تاکنون آثار متعددی منتشر شده است که «ترانه‌های فایز»، «شب قطبی»، «شعر دشتی و دشتستان (دفتراول تا سوم)»، «شعردشتی و دشتستان (دفترچهارم)»، «شعردشتی و دشتستان (دفترپنجم)»، «رئیسعلی دلواری و نهضت تنگستانیان درشعر شاعران»، «هزار و دویست ترانه از بوشهر»، «شعردشتی و دشتستان (دفتر ششم، محمدعلی توکلی)»، «یکی برای صلح»، «پابه‌پای قاف»، «فایز، ترانه‌سرای جاوید»، «باران برگ ذوق (گزینۀ غزل منوچهر آتشی)»، «از قبیلۀ عیاران»، «سرود نخل و دریا»، «بومی‌سرایی در بوشهر» و «دو سده رباعی در بوشهر» بخشی از این آثار است.

«عاشقانه‌ها و رموز»، «شاعران متقدم و محلی‌سرای بوشهر»، «از کوه تا کرانه (شعر شاعران تنگستان)»، «محمدخان دشتی»، «از بانگ سروش»، «نگاهی تازه به دریا (رباعی امروز ایران)»، «مفتون بردخونی»، «همیشه عاشق و سرمست»، «آهسته به گوش گل»، «فایزانه‌های دشت و دریا»، «بنالم زین دل شوریده تا چند»، «نگاهی تازه بر دریا (دفتر دوم)»، «ساقی‌نامه‌سرایان استان بوشهر»، «گلواژۀ تر»، «با چراغ دوستی»، «نگاهی تازه به دریا (دفتر سوم)»، «ای عشق چه جان‌ها که بدادی برباد»، «خانه پیدا نیست»، «گسترۀ واژگان ترکیبی در زبان پارسی»، «فروغ مهر حیات»، «آهنگ سربلندی» و… دیگر آثار وی است که در حوزه شعر و شعرشناسی و معرفی شاعران بومی جنوب کشور راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مرتضی زندپور DE ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    درود و سپاس از تمامی دوستان اهل قلم و تبریک به استاد عبدالمجید زنگویی انسان وارسته و دوست و ادیب ارزشمند سپاس از دوستان در استان بوشهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها