سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
موضوع نمایشنامه باید دغدغه‌ای برای نویسنده یا مخاطبان باشد

هرمزگان - کارشناس آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: موضوع نمایش‌نامه باید دغدغه‌ای برای نویسنده یا مخاطبان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نوشین فرهادی در سی‌وهشتمین نشست انجمن هنرهای نمایشی که در مرکز فرهنگی هنری رسالت (شماره ۴ بندرعباس) به صورت حضوری برگزار شد گفت: گام نخستین در نوشتن یک نمایش‌نامه انتخاب موضوع، ایده و طرح اولیه است.

وی ادامه داد: یک موضوع برای نویسنده می‌تواند با هدف اثرگذار بودن برای مخاطب نوشته شود به طوری که موضوع نمایشنامه دغدغه‌ای برای نویسنده یا مخاطبان مورد نظرش دربر داشته باشد.

فرهادی اضافه کرد: نویسنده باید در نمایشنامه سعی بر ایجاد روابط، علت و معلولی در طرح کلی نمایشنامه کرده و یک موضوع مناسب برای نمایشنامه‌نویسی انتخاب کند.

او افزود: شخصیت، موقعیت، مکان و … هر کدام می‌توانند در خلق یک نمایشنامه موثر باشند یا یک متن داستان مورد بازآفرینی یا اقتباس قرارگیرد و به یک نمایشنامه اقتباسی یا بازآفرینی شده مبدل شود.

در این نشست اعضای انجمن با ارائه طرح نمایشنامه خود، با محوریت موضوعی نوشتن و انتخاب متن مناسب با کارشناس آفرینش‌های هنری استان به گفت‌وگو نشستند و قرار شد به منظور تولید اثر نمایشی و شرکت در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی متن نمایشنامه خود را آماده و ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها