دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
«شبیه مریم» و «جواهر مصری» به لبنان رسیدند

انتشارات کتاب جمکران دو کتاب خود را در تفاهمی با نشر «دارالمعارف الاسلامیه الثقفیه» لبنان به این کشور فرستاد و نسخه ۹۰ هزارم نخل و نارنج وحید یامین‌پور را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب‌های «شبیه مریم» و «جواهر مصری» از انتشارات کتاب جمکران به زبان عربی ترجمه شدند و به کشور لبنان رسیدند.

«شبیه مریم» نوشته اکرم صادقی با تصویرگری «محمد صادق» در ۲۵۰ صفحه، درباره زندگی و زمانه بانو فضه، خدمتگزار عالم و شهیر حضرت فاطمه زهرا (س) است که از زمان زندگی او در نوبه (شهری در آفریقا) تا زیست وی در فضای مدینةالنبی را روایت می‌کند.

فضه در مقام والایی از ایمان و تقوا قرار دارد و در نطق و خطابه قهرمان زبردستی بوده و علاوه بر افتخار خدمت به حضرت زهرا (س) و روایت حدیث از آن بانوی بزرگ، سراسر زندگی‌اش، از خلوص و معنویت موج می‌زند.

«جواهر مصری» نوشته سعیده ملایی، رمانی در ۱۷۶ صفحه با محوریت بانو آسیه همسر فرعون و مادرخوانده حضرت موسی (ع) است. حضرت آسیه از زنان بافضیلت در طول تاریخ بوده که داستان زندگی‌اش الگوی انگیزشی در طول قرن‌ها مورد توجه قرار گرفته است. ملکه شهیدی که در دستگاه سلطنتی فرعون روح خود را پاک نگه داشت و به مقامات بالای معنوی دست یافت.

این دو رمان تاریخی که از آثار پرفروش انتشارات کتاب جمکران هستند، اخیراً به زبان عربی ترجمه شده و توسط نشر «دارالمعارف الاسلامیه الثقفیه» در کشور لبنان منتشر شده است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها