دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

مجموعه چهارجلدی «اولین دایره‌المعارف من» به نویسندگی متیو اُلدام با ترجمه شیما فتاحی از سوی کتاب‌های قاصدک (کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه چهارجلدی «اولین دایره‌المعارف من» به قلم متیو اُلدام است که برای گروه سنی پیش‌دبستانی و دبستانی نوشته شده است. مترجم این کتاب شیما فتاحی است و انتشارات کتاب‌های قاصدک (واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر) آن را چاپ کرده است.

سه جلد از این مجموعه با نام‌های «اولین دایره‌المعارف من؛ درباره‌ی فضا»، «اولین دایره‌المعارف من؛ درباره‌ی دایناسورها» و «اولین دایره‌المعارف من؛ درباره‌ی جهان ما» ارائه شده است. جلد چهارم این مجموعه که ترکیب سه جلد قبلی، در یک جلد است با عنوان «اولین دایره‌المعارف من؛ درباره‌ی فضا، دایناسورها و جهان ما» به نگارش درآمده است.

«اولین دایره‌المعارف من؛ درباره‌ی فضا»، یک راه فوق‌العاده برای آشنایی بچه‌های کوچک با علوم فضایی است. پُر از تصاویر زیبا و بی‌نظیر و نکته‌های جالب و خواندنی که بچه‌ها بخوانند و درباره آن‌ها صحبت کنند و باز هم مطالعه کنند.

در جلد دوم یعنی «اولین دایره‌المعارف من؛ درباره‌ی دایناسورها» همان‌طور که از اسم آن پیداست، بچه‌ها یاد می‌گیرند که دایناسورها چگونه شکار می‌کنند؟ چگونه می‌خورند؟ چگونه بازی می‌کنند و می‌جنگند؟ این کتاب برای آشنایی کامل بچه‌ها با دایناسورها و حیوانات ماقبل تاریخ است.

و جلد سوم یعنی «اولین دایره‌المعارف من؛ درباره‌ی جهان ما»، یک کتاب بی‌نظیر و زیبا است که شما را به سفر دور تا دور جهان می‌برد. از جنگل‌های استوایی سرسبز و صحراهای خشک و سوزان تا صخره‌های مرجانی سرشار از زندگی. این کتاب یک راه شناخت کامل برای کودکان است تا جهان اطراف‌شان را با تمام شگفتی‌هایش بشناسند.

جلد چهارم این مجموعه که ترکیب هر سه جلد قبلی است حاوی گزیده‌هایی از موضوع‌های فضا، دایناسور و جهان ما است که به زبانی ساده و روان به کودکان علاقه‌مند به شناخت بیشتر دنیای اطراف‌شان کمک می‌کند تا بدانند دایناسورها چه جور حیوان‌هایی بودند و چطور زندگی می‌کردند. کمک می‌کند تا بدانند علوم فضایی یعنی چه و در جهان اطراف ما چه می‌گذرد. همین‌طور تصویرهای زیبا و بی‌نظیر و نکته‌های جالب و خواندنی آن کمک می‌کند تا بچه‌ها مطالب کتاب را با علاقه بخوانند و درباره آن‌ها صحبت کنند و از آنچه یاد گرفته‌اند، برای دیگران تعریف کنند.

متیو اُلدام برای Usborne کتاب‌هایی درباره انواع موضوعات از جمله تاریخ، علم و سیاره زمین می‌نویسد.

بخشی از متن کتاب:

«آتش‌فشان‌ها، یک دهانه یا سوراخ بر روی سطح زمین هستند. بعضی وقت‌ها مواد مذاب و چسبناک که در عمق زمین به وسیله‌ی خاک پوشانده شده‌اند، ناگهان از این سوراخ‌ها به بیرون می‌پاشند؛ که همین اتفاق باعث انفجار و فوران آتش‌فشان می‌شود. موادی که از ذوب شدن سنگ‌ها بر اثر حرارت بسیار شدید، به بیرون پاشیده می‌شوند؛ مواد مذاب نام دارند که معمولاً قرمزرنگ هستند.».

انتشارات کتاب‌های قاصدک هر جلد از مجموعه چهارجلدی «اولین دایره‌المعارف من» را که نوشته متیو اُلدام با تصویرسازی لی کاسگرو است، با ترجمه شیما فتاحی در ۳۲ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۶۹ هزار تومان منتشر و در بازار کتاب عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط