چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کتاب «The point» در بندرعباس رونمایی شد

هرمزگان - کتاب «The point» با حضور مصطفی رحماندوست در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، آئین رونمایی کتاب «The point» در محفل ادبی شعر و داستان خوانی کانون داستان مدرسه پیشگامان علوی بندرعباس، پیش از ظهر روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در حوزه هنری استان هرمزگان برگزار شد و مصطفی رحماندوست شاعر نام‌آشنای حوزه کودک نیز در این مراسم حضور داشت.

امیرحسین والا مجری برنامه به خاطره بازی سفر سال گذشته افسانه شعبان‌نژاد از شاعران پرکار حوزه کودک به بندرعباس در خصوص رحماندوست پرداخت و با شعر «به نام دوستم خدا» از آثار مصطفی رحماندوست کلام را آغاز کرد.

رحماندوست نیز بلافاصله گفت: افسانه شعبان‌نژاد به مراتب بهتر از من شعر می‌گوید. درست است که شاگرد من بوده اما از من در حوزه شعر جلوتر است.

او در ادامه رو به بچه‌ها کرد و گفت: به خاطر شماها به بندرعباس آمده‌ایم.

سپس کاویان میرحسینی کودک بندرعباسی، متن زیبایی با عنوان: «به نام آنکه رحمان است و رحمان دوست» درباره این شاعر بلند آوازه خواند و گفت: شعرهایتان مثل یک درخت در دل مردم ریشه دارند و سرانجام آن متن را به پدر شعر کودک ایران تقدیم کرد.

رحمان دوست با ابراز خوشحالی از متن خوانده شده در پاسخ گفت: ما وقتی به سن و سال شما بودیم کسی ما را نمی‌دید. کتاب را پنهانی می‌خواندیم.

وی ادامه داد: همانطور که امیرحسین والا می‌گوید، متن شما محشر است. شما تلاش کنید و خدا کمک خواهد کرد.

گُلنار متولی، داستان «در گوشه اتاقم قاب عکسی است» را خواند و رحماندوست با تحسین وی گفت: برای یک دانش‌آموز کلاس دوم دبستان، خیلی عالی بود. من از این به بعد اصلاً بندرعباس نمی‌آیم زیرا این همه رقیب باسواد و درجه یک اینجا دارم.

سدنا خلیلی از نویسندگان کتاب پیشگامان علوی، داستان «بستنی کوچولو» را خواند و آسنا سالاری نیز داستان «چندین سال پیش در یک روستای زیبا، مرد ثروتمندی زندگی می‌کرد» را خوانش کرد که رحماندوست گفت: آدم یاد قصه‌های مادربزرگ می‌افتد.

وی در ادامه با اذعان به اینکه سه گونه متفاوت داستان خوانده شد، اضافه کرد: خیلی خوب بود و نشان می‌دهد به علایق و سلایق مختلف اهمیت داده می‌شود و خوش به حالتان که مدرسان بسیار خوبی مثل پروانه ماندگاری و مرجان هدایت در حوزه داستان در این شهر کار می‌کنند.

معصومه جزایری از کنشگران حوزه کودک و مولفان هرمزگانی داستان زیبایی با عنوان «۵ تا انگشت بودند توی یک دست زندگی می کردند» را الهام گرفته از داستان «پنج انگشتی» مصطفی رحماندوست خواند و با خنده گفت: این کار را از اثر شما دزدیدم.

رحماندوست بلافاصله پاسخ داد: این تداوم فرهنگ است که سینه به سینه به ما رسیده است. سپس او اظهار کرد: این کتاب به زبان سوئدی ترجمه شده است و موسیقی هم دارد. این نشان می‌دهد که در فرهنگ گذشتگان ما چه گوهرهای گرانبهایی وجود دارد.

طیبه حامدی از مؤلفان دیگر استان، داستان کودک، «نرمولک و لاک‌پشت کوچولو» را خواند و رحماندوست در پاسخ گفت: خیلی خوشحالم که شما ژانرهای مختلف، برای داستان نویسی انتخاب کرده‌اید.

سومیتا والا، تصویرگر کتاب پوینت نیز گفت: شاید وقتی این کتاب را بخوانید فکر می‌کنید تصویر و داستان ساده‌ای دارد. اما پس از خواندن چیز دیگری متوجه خواهید شد.

او اضافه کرد: نظر بچه‌ها امروزه خیلی مهم‌تر است زیرا به دانایی و توانایی زیاد رسیده و حتی ما می‌توانیم فردا بیشتر از امروز بدانیم.

رحماندوست نیز این اثر را تمجید کرد و به اتفاق امیرحسین والا آن را رونمایی کرد.

در این نشست فرهنگی و ادبی علاوه بر کودکان و نوجوانان حوزه ادبیات، مژده عباسی و پروانه ماندگاری از نویسندگان حوزه کودکان نیز حضور داشتند و در پایان نیز با پخش شعر انار همه به اتفاق مصطفی رحماندوست این شعر خاطره انگیز را زمزمه کردند.

به گزارش ایبنا، کتاب The point که نسخه انگلیسی کتاب پوینت نوشته امیرحسین والا و تصویرگری سومیتا والا است را مریم پالیک ترجمه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها