چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
فروش مجازی نیازمند به‌روز رسانی و تسهیل ساختار است

مازندران- شاعر مازندرانی با اشاره به اینکه فروش مجازی مزیتی است که با تسهیل ساختار می‌تواند در فروش بیشتر ناشران همچنین رضایت خریداران نقشی غیرقابل انکار داشته باشد و با توجه به دوری شهرها و روستاهای کشور به نمایشگاه کتاب، بخش مجازی یکی از ویژه‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود.

علیرضا حکمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در کشور ما به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی تلقی می‌شود و بسیاری از ناشران، پدید آورندگان و علاقه‌مندان به حوزه چاپ و نشر کتاب، برگزاری رویداد نمایشگاه کتاب را یکی از نقاط عطف و برجسته در حوزه نشر فرهنگ به شمار می‌آورند به همین خاطر است که بسیاری از نشرهای حوزه کتاب، از نمایشگاه کتاب به عنوان ویترینی بزرگ و پنجره‌ای گشوده برای معرفی خود بهره می‌برند.

شاعر مجموعه «من دلم کبوتر است»، افزود: به علت حمایت نشدن مستمر از پدیدآورندگان بومی، این گروه از افراد در گمنامی و با هزاران کوشش و مجاهدت شخصی، خود را در دنیای نشر کشور سرپا نگه داشته‌اند.

حکمتی با بیان اینکه در برخی سال‌های دور، با رویکرد توجه به حمایت از نشرهای بومی، برخی صاحبان نشر در استان‌ها، معرفی شده و توانستند در حمایت از چاپ و انتشار آثار نویسندگان گام‌های خوبی بردارند، تصریح کرد: اما به تدریج و با ضعف رویکرد حمایتی مسئولان ارشد فرهنگی کشور از این دسته پدیدآورندگان، آنها هم علاقه‌مندی خود را از دست داده و از گردونه نشرهای استانی خارج شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندک باقی مانده از صاحبان نشرهای بومی، با حضور در نمایشگاه کتاب کشور به خوبی می‌توانند به عرضه دستاوردهای خود برای خوانندگان و مخاطبان سراسری بپردازند و به نوعی، ضمن معرفی دستاوردها، به معرفی نشر خود برای مخاطبان همت گمارند.

این شاعر مازندرانی با اشاره به اینکه تا به حال، ارتباط میان پدیدآورندگان بومی با مخاطبان از طریق همان غرفه‌های پدیدآورندگان در زمان برپایی نمایشگاه معطوف بوده است، عنوان کرد: در حالی که می‌توان از طریق برنامه‌های معرفی نشرهای بومی در حاشیه برگزاری نمایشگاه، به معرفی این دسته از مروجان کتاب پرداخت و ارتباط متقابلی میان آنها با مخاطبان ایجاد کرد.

حکمتی با بیان اینکه در این سال‌ها، بخش مجازی نمایشگاه، یک اتفاق خوب و بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به شمار می‌رود، اظهار کرد: چون با این شیوه، مخاطبان می‌توانند آثار مورد نظر خود را تهیه کرده و به راحتی از طریق پست آن را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این مزیت، با به‌روزرسانی و تسهیل ساختار انتخاب، معرفی و خرید در بستر فضای مجازی، می‌تواند در فروش بیشتر ناشران و همچنین، رضایت خریداران نقشی غیر قابل انکار داشته باشد، عنوان کرد: با توجه به دوری شهرها و روستاهای کشور به نمایشگاه کتاب، بخش مجازی، یکی از ویژه‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود.

این شاعر مازندرانی گفت: با تبلیغات مناسب و اثربخش در معرفی این بخش، تعریف کارکردهای بهینه آن در تهیه آثار، توجه دست اندرکاران بخش فروش مجازی به نتایج مطلوب عرضه و فروش مجازی، ارتباط موثر با مخاطبان و خریداران بخش مجازی، طراحی و راه‌اندازی سایت‌های جذاب، محتوامحور و مواردی از این دست می‌توان در جذب رضایت مخاطبان برای خرید مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب، شاهد اتفاق‌های بهتری باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط