دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
«اشک روان بر امیر کاروان» را در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ جستجو کنید

خوزستان- نویسنده و پژوهشگر خوزستانی برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳، کتاب‌هایی در حوزه ادببات پایداری پیشنهاد کرد که از آن جمله می‌توان به «اشک روان بر امیر کاروان» اشاره کرد.

مهدی عبدالله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ابران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه هر خواننده‌ای به اقتضای سن، سواد، استعداد و علاقه‌مندی‌اش به کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف نیاز دارد، بیان کرد: الگوی خاصی را نمی‌شود به همه مخاطبان پیشنهاد داد اما رمان بینوایان اثر «ویکتور هوگو» به علت پرداختن به جنبه‌های زیستی، اجتماعی و تاریخی، یک شاهکار ادبی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک معجزه در ادبیات است.

نویسنده «میرخط شکن» در حوزه ادبیات پایداری همچنین کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» اثر حمید حسام روان را پیشنهاد داد و افزود: کتاب «همپای صاعقه» به قلم گلعلی بابایی برای پرداخت مستند به کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ و ارائه تصاویر و اسناد بکر از دیگر کتاب‌های پیشنهادی خرید مخاطبان نمایشگاه است.

کتاب گلستان یازدهم پیوند عمیق بین زندگی و جبهه ایجاد کرده است

پژوهشگر خوزستانی ادامه داد: «گلستان یازدهم» اثر بهناز ضرابی زاده با قلمی ساده و روان، پیوندی عمیق بین عشق به زندگی و همسر و جبهه ایجاد کرده است.

وی همچنین اثری به نام «از جولان تا جماران»، شرح زندگی یکی از محافظان حضرت امام (ره) با تصویرسازی مناسب و نگارش روان که به تازگی منتشر شده است را نیز به مخاطبان معرفی کرد.

«اشک روان بر امیر کاروان» را در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ جستجو کنید

عبداله‌زاده در حوزه کودک و نوجوان، کتاب‌های «صمد بهرنگی» به علت برخورداری از قلمی ساده، صمیمی و جذاب را پیشنهاد داد.

وی با اشاره به نزدیکی ایام محرم، کتاب «اشک روان بر امیر کاروان» اثر علامه شیخ جعفر شوشتری، کتابی بسیار خواندنی برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران را معرفی کرد و گفت: مؤلف با استناد به قرآن، جوامع روایی و تاریخی شیعه و اهل سنت به بیان ویژگی‏‌های امام حسین (ع) پرداخته است.

وی، رمان چهار جلدی «جان شیفته» اثر رومن رولان که نویسنده به زیبایی بیداری زنان فرانسه را به تصویر کشیده است، از دیگر کتاب‌های پیشنهادی خرید از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد.

شعار نمایشگاه کتاب تهران تداعی کننده دانایی و توانایی است

این نویسنده خوزستانی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه کتاب که «بخوانیم و بسازیم» در نظر گرفته شده، گفت: این شعار درست، کوتاه، نغز با معانی و مفاهیم بلندی است، این شعار همان دانایی و توانایی را تداعی می‌کند و پایه ساختن فرهنگ و سنگ بنای قوام یک جامعه مطالعه و مطالبه است و کتاب جریان‌ساز، فرهنگ‌ساز و الگوآفرین است و بخوانیم و بسازیم یعنی ساختن فردای این کشور با عبور از مسیر اندیشه که بالاترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی همه جوامع، کتاب و کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط