شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
برای یونیفرم کتاب‌ها از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنیم

مدیر انتشارات بورس گفت: ما به حدی ایده و موضوع برای طراحی یونیفرم‌های کتاب داریم که ترجیح می‌دهیم، از هوش مصنوعی در این زمینه استفاده نکنیم.

محمد مهدی بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پاسخ به این پرسش که آیا انتشارات بورس از یونیفرم خاصی برای طراحی جلد استفاده می‌کند، توضیح داد: انتشارات ما از قدیم یونیفرم خاصی داشت و عموماً انتشارات بورس کتاب‌های تخصصی منتشر کرده است. از سال گذشته ما به طراحی‌های جدید برای یونیفورم‌کتاب‌ها شروع کردیم. به طور کلی، قرار نیست همه کتاب‌های ما به یک شکل باشند بلکه دسته‌بندی‌های مختلف از حوزه‌هایی که منتشر می‌کنیم، یونیفرمی مشخص دارند. شکل‌هایی که نشان بدهند این حوزه‌ها به هم مرتبط است نه اینکه یک قاب ساده مشخصی داشته باشند. البته در حوزه‌های عمومی‌تر ما در حوزه سرمایه‌گذاری کتاب‌های عمومی‌تری داریم.

وی درباره استفاده از هوش مصنوعی در طراحی یونیفرم کتاب‌های انتشارات، گفت: خیر به هیچ وجه، نه این‌که به آن فکر نکنیم اما اعتقادی که داریم این است که ما به حدی ایده و موضوع در فضای کاریمان داریم که ترجیح می‌دهیم خودمان به طراحی و نتیجه برسیم تا از هوش مصنوعی در این زمینه استفاده کنیم. البته امکان دارد طراح ما در مرحله اجرا در استفاده از ابزارهای ایده پردازی از هوش مصنوعی استفاده کند. سال گذشته ما برای طراحی یک پوستر از طرح یک گاوصندوق که قلم و کاغذ از آن بیرون آمده بود استفاده کردیم این پوستر برای مراسم تقدیر از نویسندگان بازار سرمایه طراحی شده‌بود. طراحی این پوستر شبیه استفاده از هوش مصنوعی است اما ما تاکنون از آن استفاده نکرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها