شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
گروسو و تلخاس در شیراز نمایان شد

فارس- آیین رونمایی از مجموعه داستان «گروسو» از رامین پوران و رمان «تُلخاس» از حامد روحی‌فرد، در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در این مراسم که جمعه شب برگزار شد، مهمانانی از اهالی ادب و فرهنگ گردهم آمدند. رسول سنایی، شاعر طنزپرداز، اجرای این مراسم را بر عهده داشت و لیلا کردبچه، وحید غفوری و عنایت چرزیانی به ایراد سخنانی در باب این دو اثر ادبی پرداختند.
لیلا کردبچه، شاعر معاصر و مدیر انتشارات واج که این دو اثر را منتشر کرده بود به ایراد سخنانی پرداخت و با تمجید از این دو اثر، از نشر آنها ابراز خرسندی کرد.
عنایت چرزیانی با طرح این مطلب که بومی‌گرایی در تاریخ معاصر مساله‌ای اجتماعی است، گفت: اهمیت بازیابی پتانسیل‌های بومی این است که امکانی را برای خروج از هژمونی ساختارهای متمرکز و دست یازیدن به نوعی کثرت و چندصدایی یا خود به همراه دارد.
وی در ادامه برخی از داستان‌های کتاب گروسو را از این بعد واجد ارزش برشمرد که با تولیدگری‌های غیرمتمرکز شخصیت‌ها، و ابداعاتِ بیانی و روایت‌گری‌ِ سیال، در سنتی ادبی قرار می‌گیرد که نه تنها با ساختارهای متمرکز و تک صدا هم‌سویی ندارد بلکه گریزی از آنهاست.
چرزیانی با ربط دادن تولیدات ادبی به زندگی اجتماعی گفت: یک اثر ادبی خوب به شکل مدیریت شده مولفه‌های قدرت مسلط را تکرار نخواهد کرد و داستان‌های رامین پوران را واجد چنین خصلتی می‌دید.
وحید غفوری نیز در قالب نوشته‌ای ادبی-غنایی و قرائت ابیاتی چند از اشعار نظامی غزنوی، نسبت به انتشار این دو اثر ادبی، ارابه سخن کرد.
در ادامه هر دو نویسنده از حضور مخاطبان در این آیین سپاس‌گزاری کردند و از چند و چون چاپ و نشر آثارشان گفتند. تیزرهایی از این دو نویسنده نیز پخش شد که حاوی خواندن قسمت‌هایی از آثارشان بود.
پرسش و پاسخ از نویسندگان نیز بخش دیگری از این آیین بود. در این بخش، مخاطبین به طرح پرسش‌هایی از دو نویسنده در مورد ابعاد گوناگون آثارشان پرداختند.
به گزارش ایبنا؛ در پایان جشن امضای این کتابها انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها